Avatar billede drstoltze Nybegynder
16. maj 2013 - 13:24 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Højt CPU forbrug ved Facebook

Hej eksperter!

Jeg har igennem de sidste par måneder oplevet, at min computers CPU går amok når jeg er på Facebook. Når jeg har været logget på Facebook og har haft facebook åben i min browser i ca. en halv time, begynder den at skrue gevaldigt op for CPU forbruget. Jeg bruger Google Chrome, og der kan jeg under "Vis Baggrundssider" se, at det er facebook der sluger CPU. I stort set alle tilfælde, kan jeg se at CPU-forbruget ligger på 25%, hvilket jo er alt for meget.

Dette resulterer i, at Facebook reagerer utroligt langsomt og computeren larmer og bliver varm. Jeg håber at der er nogle herinde der kan hjælpe med en løsning. Det skal også lige siges, at jeg bestemt ikke er nogen tech-ekspert, og mine egenskaber udi dette felt er kun til husbehov. :)

Nedenfor er mine specs:
System Information
Time of this report: 5/16/2013, 13:15:18
      Machine name: MARCUS-PC
  Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1 (7601.win7sp1_gdr.130104-1431)
          Language: Danish (Regional Setting: Danish)
System Manufacturer: Acer
      System Model: Aspire 5830TG
              BIOS: InsydeH2O Version V1.05
          Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz (4 CPUs), ~2.3GHz
            Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8044MB RAM
          Page File: 2972MB used, 13113MB available
        Windows Dir: C:\Windows
    DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
  User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
    DWM DPI Scaling: Disabled

Display Devices
          Card name: Intel(R) HD Graphics Family
      Manufacturer: Intel Corporation
          Chip type: Intel(R) HD Graphics Family
          DAC type: Internal
        Device Key: Enum\PCI\VEN_8086&DEV_0116&SUBSYS_055B1025&REV_09
    Display Memory: 1760 MB
  Dedicated Memory: 128 MB
      Shared Memory: 1632 MB
      Current Mode: 1366 x 768 (32 bit) (60Hz)
      Monitor Name: Generic PnP Monitor
      Monitor Model: unknown
        Monitor Id: AUO45EC
        Native Mode: 1366 x 768(p) (60.001Hz)
        Output Type: Internal
        Driver Name: igdumd64.dll,igd10umd64.dll,igd10umd64.dll,igdumdx32,igd10umd32,igd10umd32
Driver File Version: 8.15.0010.2345 (English)
    Driver Version: 8.15.10.2345
        DDI Version: 10.1
      Driver Model: WDDM 1.1
  Driver Attributes: Final Retail
  Driver Date/Size: 3/27/2011 01:19:50, 8212480 bytes
        WHQL Logo'd: Yes
    WHQL Date Stamp:
  Device Identifier: {D7B78E66-4256-11CF-EA76-5625B4C2C435}
          Vendor ID: 0x8086
          Device ID: 0x0116
          SubSys ID: 0x055B1025
        Revision ID: 0x0009
Avatar billede tiger_dk Mester
16. maj 2013 - 14:33 #1
prøv at køre en scanning med Malwarebytes Anti-Malware installere det og opdatere det til sidste nye version, og kør efterfølgende en fuld scanning, hvis den finder noget, så slet det  Prøv derefter at køre en rensning med CCleaner

Malwarebytes Anti-Malware
http://www.spywarefri.dk/downloads1/mbam-setup.exe

CCleaner
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/download/0dd241230f6549493493ff87a51115be/

Efterfølgende hent:  AdwCleaner

http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner

af Xplode, og gem den på dit Skrivebord.

Dobbeltklik på adwcleaner.exe.
Klik på Slet.
Bekræft hver gang med OK.
Din computer vil (muligvis) blive genstartet automatisk.
En tekstfil åbnes efter genstart.
Kopier venligst indholdet af denne logfil i dit næste svar.
Du kan finde logfilen her C: \ AdwCleaner [Sn]

Når du har kørt ovenstående ting, så burde din maskine være fuldstændigt renset for utøj, hvis der er det !

For resten hvad af antivirus kører du med ?
Avatar billede drstoltze Nybegynder
16. maj 2013 - 14:46 #2
@tiger_dk

Tak for følgende. Jeg har sat processen igang nu, og melder tilbage med resultatet. :)

Jeg bruger AdAware og Microsoft Security Essentials. Men jeg har overvejet at prøve noget andet, evt. AVG, men er lidt i tvivl om hvad der er bedst..
Avatar billede 220661 Ekspert
16. maj 2013 - 16:48 #3
Nu du kører Win 7 burde du måske højreklikke og køre programmerne som administrator.
MSE er i følge diverse test fra tyskland (AV Test) dårligere til at opfange vira end Avast og Avg er. Så du burde måske prøve et andet AV program.
Avatar billede drstoltze Nybegynder
16. maj 2013 - 22:21 #4
@tiger_dk

Nu fik jeg endeligt kørt hele proceduren igennem. Om det har virket helt må jeg lige vurdere efter brug af Facebook i lidt tid. Men her er den logfil du efterlyser. Håber den kan sige dig noget. :)

# AdwCleaner v2.300 - Logfil lavet d. 16/05/2013 kl. 21:58:02
# Opdateret d. 28/04/2013 af Xplode
# Operativ system : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (64 bits)
# Bruger : Marcus - MARCUS-PC
# Boot Mode : Normal
# Kører fra : C:\Users\Marcus\Desktop\adwcleaner.exe
# Indstilling [Slet]

***** [Servicer] *****

***** [Filer / Mapper] *****

Filer Slettet : C:\Windows\SysWOW64\conduitEngine.tmp
Mapper Slettet : C:\Program Files (x86)\adawaretb
Mapper Slettet : C:\ProgramData\blekko toolbars
Mapper Slettet : C:\Users\Marcus\AppData\Local\Conduit
Mapper Slettet : C:\Users\Marcus\AppData\LocalLow\adawaretb
Mapper Slettet : C:\Users\Marcus\AppData\LocalLow\Conduit

***** [Registeret] *****

Nøgle Slettet : HKCU\Software\APN PIP
Nøgle Slettet : HKCU\Software\Conduit
Nøgle Slettet : HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{AFDBDDAA-5D3F-42EE-B79C-185A7020515B}
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Classes\Conduit.Engine
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Classes\Toolbar.CT2786678
Nøgle Slettet : HKLM\Software\Conduit
Nøgle Slettet : HKLM\Software\PIP
Nøgle Slettet : HKLM\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{AFDBDDAA-5D3F-42EE-B79C-185A7020515B}

***** [Internet Browsers] *****

-\\ Internet Explorer v9.0.8112.16470

[OK] Registeret er rent.

-\\ Google Chrome v26.0.1410.64

Filer : C:\Users\Marcus\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

[OK] Filen er ren.

*************************

AdwCleaner[S1].txt - [1499 octets] - [16/05/2013 21:58:02]

########## EOF - C:\AdwCleaner[S1].txt - [1559 octets] ##########
Avatar billede tiger_dk Mester
16. maj 2013 - 22:32 #5
Loggen ser fin ud, den har da fjernet noget kan jeg se !

hvordan kører maskinen efterfølgende. Og lige en ting, er det kun på facebook.com at CPU'en bliver varm. Hvad med andre hjemmesider ?
Avatar billede tiger_dk Mester
16. maj 2013 - 22:33 #6
hvad med Malwarebytes Anti-Malware, fandt det noget ?
Avatar billede drstoltze Nybegynder
16. maj 2013 - 22:59 #7
Ja altså umiddelbart kunne det godt se ud som om det har virket. :) CPU forbruget er mere normalt nu. Og ja. Det er udelukkende Facebook. Som skrevet i mit første indlæg, kunne jeg i Chrome se, at det var fanen med Facebook der lå på de 25 CPU, og lå så konstant der, indtil jeg lukkede fanen med Facebook ned..

Men Ja. Malwarebytes fandt også noget. Du kan se loggen her:
Malwarebytes Anti-Malware 1.75.0.1300
www.malwarebytes.org

Database version: v2013.05.16.06

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
Marcus :: MARCUS-PC [administrator]

mbam-log-2013-05-16 (19-06-50).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|)
Skanningsmuligheder valgt: Hukommelse | Opstart | Registreringsdatabasen | Filsystem | Heuristics/Ekstra | Heuristics/Shuriken | PUP | PUM
Skanningsmuligheder som er deaktiverede: P2P
Objekter skannet: 496179
Tid gået: 2 time(e), 34 minut(ter), 8 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper: 0
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer: 3
C:\Users\Marcus\.oces2\danid\plugins\DanID_Applet.jar (Extension.Mismatch) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Marcus\AppData\LocalLow\Sun\Java\Deployment\cache\6.0\11\6223be8b-542a2143 (Extension.Mismatch) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.
C:\Users\Marcus\AppData\LocalLow\Sun\Java\Deployment\cache\6.0\11\6223be8b-670c338b (Extension.Mismatch) -> Sat i karantæne og slettet succesfuldt.

(færdig)
Avatar billede tiger_dk Mester
16. maj 2013 - 23:14 #8
hvis du køre en scan mere med Malwarebytes Anti-Malware og den ikke finder noget, så kan vi konstatere at maskinen her hel ren !

prøv lige at installer Secunia PSI http://secunia.com/vulnerability_scanning/personal/

og se om din maskine er fuld up to date !

Sørg i det hele for, at de nyeste Windows opdatering er installeret på maskinen !
Avatar billede drstoltze Nybegynder
16. maj 2013 - 23:31 #9
Super! Tusind tak for hjælpen. Synes allerede det kører meget bedre nu, så jeg regner med at problem er løst. :)

Jeg lukker tråden.
Avatar billede tiger_dk Mester
16. maj 2013 - 23:43 #10
Nu har du det her løsnings forslag, at vende tilbage til, hvis du oplever problemer igen engang !

Nu har jeg så hjulpet dig og lagt et svar, du skal så annullere dit svar og så acceptere mit !

Mht. til antivirus, så bruger jeg Kaspersky Internet Security 2013, det er noget af det bedste du kan få og hvis du får det, kan du rabat, når du fornyer licensen ved at købe her http://spywarefri-shop.dk/udvalgte-produkter/kaspersky-internet-security-2009.html

prøv Secunia PSI, det vil holde din maskine i gang med de nyste opdateringer  !