Avatar billede danscape Nybegynder
13. august 2001 - 18:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

BlackICE firewall

Jeg har netop installeret BlackICE firewall, på min Windows 2000 Server!

3 gange nu er den kommet op med en alarm, om at der er nogle inde på min server i noget der hedder attacks!

Da jeg lige har downloadet BlackICE, kender jeg den ikke, og ved derfor ikke hvordan den fungere...

Jeg har taget 3 screenshots fra firewall´en og smidt dem ud på http://www.danscape.dk/blackice/  hvis der er nogle af der evt. lige ville kigge på dem og forklare mig hvad der sker på de 3 skærmbilleder, og om det er RIGTIGE hackere.... :)

På forhånd mange tak!

- Kasper!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. august 2001 - 18:08 #1
hvis det var en rigtig hacker, ville du såmænd aldrig opdage det. de ved nemlig godt hvordan de skal komme forbi firewalls..desuden er blackice et skodprodukt af format der råber bål og brand ved den mindste ping!
Avatar billede dr.m Nybegynder
13. august 2001 - 18:09 #2
try to click on the \"advice\" button, you will find more information there. In general I would say that if it\'s not your own IP that is listed there then block it by right clicking the intruder and choose \"block\"
Avatar billede danscape Nybegynder
13. august 2001 - 18:10 #3
Okay.... men hvordan kan det var at de her 3 personer kommer ind i min firewall?? Hvad skal de på min computer??

- KAsper!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. august 2001 - 18:12 #4
læs her:
http://www.eksperten.dk/spm/91517
ejerne af de 3 ipadresser du kan se, aner sikkert ikke engang at din blackice har råbt op! vildfarne ping-requests fra nettet der rammer dig og alle andre er ikke noget nyt og behøver ikke betyde at du er ved at blive hacket!
Avatar billede burningice Nybegynder
13. august 2001 - 18:20 #5
en go\' ting ville nok være at blokere for alle ICMP pakker, det er dem der bliver brugt til ping.

OG, sørg så for at konfigurer din TCP/IP security!!
Avatar billede danscape Nybegynder
13. august 2001 - 18:22 #6
I know....

Hvordan får jeg fat i en ordenlig firewall der holder?!?!

- Kasper!
Avatar billede burningice Nybegynder
13. august 2001 - 18:24 #7
... u know MY answer ;)
Avatar billede danscape Nybegynder
13. august 2001 - 18:27 #8
Findes der ikke en eller anden genial side, hvor jeg kan teste min computers sikkerhed?!?!?

- Kasper! :)
Avatar billede burningice Nybegynder
13. august 2001 - 18:28 #9
jo... grc.com
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
13. august 2001 - 18:33 #10
Avatar billede danscape Nybegynder
13. august 2001 - 19:18 #11
Hmmm.... Alle portene var \"Stealth\" da BlackICE kørte, og da jeg slog BlackICE fra var alle portene \"Open\" :)

Hvordan lukker jeg porte, som f.eks. port 23 (telnet) ??

- Kasper! :)
Avatar billede burningice Nybegynder
13. august 2001 - 19:48 #12
uhm.. i windows eller i blackice??
Avatar billede francke Nybegynder
13. august 2001 - 21:11 #13
Prøv denne firewall!  http://www.zonelabs.com/
Avatar billede michaelpreisler Nybegynder
14. august 2001 - 00:48 #14
As far as I could tell, BlackICE Defender had ABSOLUTELY NO EFFECT WHATSOEVER on the dialogs being held by the Zombies and Trojans running inside the poor \"Sitting Duck\" laptop. I knew that BlackICE Defender was a lame personal firewall, but this even surprised me.

-Grc.com

Så IMHO er Blackice lige til at smide ud af vinduet!
Avatar billede danscape Nybegynder
14. august 2001 - 17:13 #15
Hvordan lukker jeg porte som f.eks. port 23 (telnet porten) ??

Ja, porten skal lukkes i Windows... ikke i BlackICE!  ;-)

Hvad syntes I om ZoneAlarm? duer den firewall til noget?!

- Kasper
Avatar billede burningice Nybegynder
14. august 2001 - 20:37 #16
egenskaber for tcp/ip på dit netkort>advanced>options>properties for tcp/ip filtering>enable og configurer

bemærk, du har enten åben for ALT, eller lukket for ALT undtagen de porte du specificerer

En normal config for en webserver vil være

tcp    udp
20              (ftp)
21              (ftp)
25              (smtp)
53    53        (dns)
80              (www)
evt 143          (ssl)