Avatar billede kimlarsen Praktikant
14. maj 2013 - 23:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Screencapture fra egen skærm til Youtube

Hej

Jeg har nu prøvet en del forskellige screencapture programmer, med det formål at jeg gerne vil "optage" min skærm og ligge de optagelser ud på Youtube !

Det at optage er ikke noget problem. Gemmer i mp4 og så komme problemet !

Når jeg afspiller, så bliver al tekst uskarpt. Virker som om at min film strækkes i enderne ?

Sjovt nok, er resultatet det samme, hvis jeg gemmer filmen i Dropbox og afspiller den derfra.

Hvordan opnår jeg en ok og skarp afspilning af mine optagelser op Youtube.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
15. maj 2013 - 00:04 #1
Nok fordi du optager eller afspiller i en anden aspect ratio.
Når du optager så check at du optager i din skærms størrelse.
Når du afspiller så check at du afspiller uden at strække billedet.

Men som altid ville det nok hjælpe og se videoen.

Hvad opløsning er din skærm ?
Hvad opløsning er din video ?
Avatar billede jepzen Nybegynder
15. maj 2013 - 00:17 #2
Camtasia er suverænt: http://download.cnet.com/Camtasia-Studio/3000-13633_4-10665109.html

Bruger du det rigtigt kan det ikke gå galt.

Du har 30 dages trial.
Avatar billede teknik Juniormester
15. maj 2013 - 09:11 #3
Problemet skyldes, at alt hvad der ikke kommer ind som HD video frit komprimeres af youtube.

HD "her" typisk 1280X720 pixels...rigeligt til en PC skærm

Du skal derfor enten optage din video direkte i det format, eller
...ret langsommeligt...efterfølgende konvertere til det format.

min anbefaling...gør som der beskrives her (på youtube :-))
http://www.youtube.com/watch?v=KDiGO0clUY4

mvh :-)

Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
15. maj 2013 - 09:14 #4
Ååh ja..og så nyd lige skarpheden af tekst mm. i den youtube vejledning.
...er jo "som at være der selv"
Avatar billede MADOlsen Forsker
15. maj 2013 - 11:08 #5
#3 Synes ikke det fremgår tydeligt af spørgsmålet, om spørger først får problemet, når han lægger klippet på YouTube, eller om det også er uskarpt, allerede når han afspiller det lokalt.
Avatar billede teknik Juniormester
15. maj 2013 - 11:37 #6
#5
næh, nu du siger det, så er den detalje egentlig en anelse "uskarp".

Men hvis det var "uskarpt lokalt", som var kimlarsen's problem,
så ville det da være ret så vildeledende at inkludere youtube i
spørgsmålets titel - ikke?
Avatar billede MADOlsen Forsker
15. maj 2013 - 11:58 #7
#6 Fuldstændig enig :-) Men han skriver så også, at han har samme problem, når han gemmer filmen i Dropbox. Så det er spørgsmålet, om YouTube overhovedet har noget med sagen at gøre.
Avatar billede teknik Juniormester
15. maj 2013 - 12:03 #8
#7
Hvis jeg havde vidst hvad dropbox er, så kunne jeg måske kommentere begavet på den, men det ved jeg ikke...beklager

Min "fornemmelse" er fortsat, at problemet først opstår ved(efter) upload.

Men spørger alene ved om det er korrekt.

Hvad siger spørger ??
Avatar billede kimlarsen Praktikant
26. juni 2013 - 08:10 #9
Spørger er et langsomt drys.

Men problemet opstod først ved upload til Youtube og sjovt nok faldt jeg over løsningen da jeg ledte efter noget helt andet.

Jeg skulle nemlig opdatere nogle codecs i forbindelse med afspilning og efter det, så kommer mine film over i flotteste kvalitet.

Det er ikke sikkert at youtube afspiller den korrekte opløsning fra starten, men så kan man vælge den korrekte opløsning og så står det knivskarpt !

Er det ikke rimeligt at dele point ud på dem som har svaret ?

Drop et svar, hvis du vil være med i puljen
Avatar billede kimlarsen Praktikant
15. juli 2013 - 22:26 #10
Ingen som villle have point ?

Fører dem tilbage i puljen og føler man så man er blevet forbigået, så laver jeg et hurtigt spørgsmål med uddeling af point !

Kim
Avatar billede teknik Juniormester
15. juli 2013 - 23:12 #11
helt ok, du kom jo selv med løsningen