Avatar billede liseA Nybegynder
13. maj 2013 - 13:46 Der er 3 kommentarer

PHP form

Hej alle sammen

Jeg har lavet en PHP form, som sender de indtastede data i en mail til mig, samt en mail til brugeren om at jeg har modtaget deres besvarelse.

Men hvordan er det muligt at få vist et navn i den mail modtageren modtager i stedet for den mail som de kan skrive tilbage til.

Her er min kode der sætter headeren:

$mailto = "myname@domain.dk";
$headers2 = "content-type:text/html; charset=UTF-8\r\n" .
"From:  myname@domain.dk \r\n" .
"Reply-To: " . $mailto . "\r\n" .
"X-Mailer: PHP/" . phpversion();

Det er det der står i "From" der bliver skrevet i oversigten i inbakken hos modtageren.
Hvis ikke der står en mail i "From" modtager brugeren ikke en mail.
Avatar billede liseA Nybegynder
13. maj 2013 - 14:02 #1
Ligesom når man har oprettet et spørgsmål her på eksperten.dk.
Den mail man modtager kommer frem med et navn og ikke mailen (no-reply@domain.dk)
Avatar billede michael_stim Ekspert
13. maj 2013 - 14:04 #2
"From:  Dit Navn <myname@domain.dk> \r\n" .
Avatar billede liseA Nybegynder
13. maj 2013 - 14:09 #3
Synes jeg også jeg havde prøvet. Men det virker nu.
- Tak for hjælpen