Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2013 - 11:39 Der er 1 løsning

Udskrive indhold af variabel til skærm på en smartere måde

Hej eksperter.

Jeg er ved at konstruere et beregningsprogram i javascript og PHP, hvor bl.a. en lang række af parametre skal kunne indtastes i en formular. Her er 1 linje ud af mange:

echo "<tr>";
echo "<td class=\"venstrekolonne\">Bredde</td>";
echo "<td><input type=\"text\" name=\"".$this->valueNames[0].$this->index."\" id=\"".$this->valueNames[0].$this->index."\" onBlur=\"java script:updateValues('".$this->valueids[0]."','".$this->valueNames[0].$this->index."');\" value=\"".$this->values[0]."\" /></td>";
echo "</tr>";

Disse kommer der adskillige af og som ser ud på mange forskellige måder. Derfor vil jeg gerne kunne oprette dem visuelt i f.eks. Dreamweaver, da det ellers vil blive en tung tur. Gør jeg det, kommer koden til at se sådan ud:

<tr>
    <td class='venstrekolonne'>Bredde</td>
    <td><input type='text' name='<?=$this->valueNames[0].$this->index;?>' id='<?=$this->valueNames[0].$this->index;?> onBlur='java script:updateValues('<?=$this->valueids[0];?>','<?=$this->valueNames[0].$this->index;?>');' value='<?=$this->values[0];?>' /></td>
</tr>

Som det ses i nederste kode, tages der udgangspunkt i HTML-kode med PHP-shorthands i - og ikke omvendt som i øverste kode.
Er der nogen måde, hvor man kan echo'e nederste kode ud i en PHP-metode, dvs. copy-paste nederste kode direkte ind?
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2013 - 17:56 #1
Jeg endte op med at gøre det med alm. echo - men det var ikke så slemt, da inputfelterne blev genereret iterativt.
// Lukker