Avatar billede jm120292 Nybegynder
10. maj 2013 - 20:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

win 7 recover DVD

Jeg har en ASUS laptop hvis harddisk jeg vil erstatte med en SSD-harddisk.Jeg har ingen Recover DVD. Jeg har tænkt at gøre følgende:
1 formater til fabriksindstilling
2 brænde en recover DVD
3 tage den gamle hardisk ud
4 isætte  SSD harddisken
5 installere Win 7 ved hjælp af denne
Er det den rigtige måde og MEN hvordan laver jeg en Recover DVD
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2013 - 20:41 #1
Du behøver i princippet ikke en recover cd, hvis du kender en med en Win 7 der er magen til den du selv har.
Du kan bruge Win 7 disken, og aktivere den med din egen nøgle.
På den måde er du også fri for at fjerne de programmer som du ikke kan anvende, hvis du gendanner til fabriksindstilliger.

Alternativt kan man klone den gamle disk over på den nye.
Forudsætningen er dog at den fungerer fint og ikke er ramt af virus.

Du har også det med backup af personlige filer at tage stilling til. Det skal også være på plads før du evt går tilbage, da data på c drevet slettes når dette sker.
Avatar billede jm120292 Nybegynder
10. maj 2013 - 21:08 #2
Jeg har taget backup og de programmer som vi bruger har jeg på CDèr.På nuværende tidspunkt kører vores laptop meget, meget langsom og lidt ustabil og jeg vil alligevel Recover den. Jeg har antivirus Panda. Hvordan cloner man når jeg har kørt Recover. Dem jeg kender har også Recover på deres maskiner og ingen disk.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2013 - 21:18 #3
Disken skal jo så også kun bruges hvis harddisken går fysisk ned, og det er primært derfor man bør lave den.

Der findes forskellige programmer til det. Jeg har selv brugt Acronis til det en enkelt gang. Dette program er et købeprogram.
Gratis alternativ kunne være Easeus todo:http://www.todo-backup.com/products/home/free-backup-software.htm
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
11. maj 2013 - 05:29 #4
Windows har program indbygget til at lave recovery cd.

Har søgt på det her :

http://www.google.dk/#output=search&sclient=psy-ab&q=how%20to%20make%20a%20windows%207%20recovery%20cd&oq=&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.46340616,d.Yms&fp=9da4d57d83fa147c&biw=1920&bih=884&pf=p&pdl=300
Avatar billede jm120292 Nybegynder
12. maj 2013 - 01:23 #5
Jeg stopper endtil videre. En bekendt har en Win 7 disk men jeg ved ikke i skrivende stund om jeg kan bruge den.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2013 - 08:26 #6
Hvis du vil tildele point for den hjælpe du har fået og evt bruge disse til lukning, evt sammen med dit eget svar, beder du oam svar fra disse hjælpere.
Avatar billede jm120292 Nybegynder
12. maj 2013 - 14:59 #7
jeg har været tilfreds med svaret. jeg ved ikke hvordan jeg jeg giver svar.
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
12. maj 2013 - 16:13 #8
Du siger du ikke ved hvordan du giver svar, og dog så har du selv lagt et svar og taget pointne tilbage til dig selv, det er da ikke særlig pænt gjort !
Avatar billede 220661 Ekspert
12. maj 2013 - 17:03 #9
#7 Hvorfor læser du ikke det jeg skriver i #6????

Der står jo højt og tydeligt du skal bede om svar fra hjælperne.
Du skal ikke selv lægge svar og lukke!!

Du burde oprette et spørgsmål i samme kategori som dette hvor du skriver "point til (og så de brugernavne på dem du vil give point)", og henvise i begge tråde til den anden tråd.

Det er jo selvfølgelig dit valg om du vil gøre det, men hjælperne i denne tråd vil jo så måske hjælpe dig næste gang du har problemer.
Avatar billede jm120292 Nybegynder
16. maj 2013 - 08:03 #10
Jeg prøver en gang til, da jeg gerne vil give jer point