Avatar billede Kozei Nybegynder
09. maj 2013 - 23:17 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Mangler internet i et rum, både kabel og trådløst!

Hejsa :D

(Undskyld for spam, men jeg har lige lavet en bruger herinde og vidste ikke helt hvad det der point var, så jeg sætter lige point lidt op, fordi dette haster lidt :D)

Jeg har lige flyttet min computer til at andet rum.
Nu har jeg så dette problem med at der ikke er internet, jeg har et kabel trukket gennem hele huset, men jeg borer det snart ud så det bliver gravet ned og kommer ind i dette rum, så jeg ved ikke om jeg så kan tilsluttet en anden router med det kabel eller der er en boks for både er access point og switch i et, eller om jeg skal købe begge dele, eller om der er andre muligheder.
På forhånd tak.
//Kozei
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. maj 2013 - 09:07 #1
Jeg forudsætter her at du faktisk har en forbindelse til internettet at tilslutte dit kabel til i den ene ende og at den anden ende af rummet slutter i det rum du taler om.

Hvis dette er tilfældet, så har din internet udbyder leveret en router til dig som kablet sidder i og routeren er så enten forbundet til telefon stikket eller til dit fjernsynsstik.

Til dette kabel kan du sagtens forvinde et trådløst accesspoint med indbygget switch og så tilkoble enheder enten via trådløst eller via kabler til accesspointet.
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. maj 2013 - 09:08 #2
Avatar billede Kozei Nybegynder
10. maj 2013 - 12:10 #3
Kan jeg få et link til trådløst accesspoint ?
Avatar billede teknik Juniormester
15. maj 2013 - 13:20 #4