Avatar billede MizzDK32 Nybegynder
09. maj 2013 - 20:22 Der er 28 kommentarer

Mit Internet Explore 7 melder "svare ikke" ved visse sider pludselig-

Fik her i mogen pludselig problemer med at den side Jeg lige pt sad inde på pluselig ikke svarede mere, derfter frøs hele min pc, så Jeg blev nødtil at trække stikket fra den. Prøvede derfter at gestarte den, men kunne ikke få lov til at åbne net sider uden den igen frøs, har hentet div windows updateringer i dag til og har prøvet at sætte den så lang retur i gendannelses tidspunkt som muligt også, ville så hente den nyeste version af Java, men det kunne den åbenbart heller ikke få installeret, efter 30 min opgav Jeg, kunne se den prøvde på oveni at gendanne min internet sider som jeg havde liggende i bunden af billedet. Lige pt kan Jeg godt komme ind på Facebook, men steder hvor der skal bruges nøgle id får svare den overhovet ikke, kassen til indtastnigen dukker overhovedet slet ikke frem mere der. Har lige pt et lille problem har et styresystem liggende som jeg kunne bruge istedet, men aner overhovet intet om hvordan sådan noget skal gøres, har prøvet en del gange i dag, med opstarten, men har måtte opgive nu desværre.

Sorry min lange besked.

Håber virkelig nogen kan hjælpe mig videre.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
09. maj 2013 - 20:29 #1
Prøv med en nyere browser.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. maj 2013 - 20:58 #2
kør firefox eller google chrome - og derefter henter du java.com og genstarter. Hvis det virker, så bliv der - IE7 er alt for usikker.
Firefox og chrome vil kunne arve dine indstillinger i IE7, hvis du vil, så et skift er kun til det bedre.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. maj 2013 - 23:21 #3
Formoder du kører xp siden du ikke er nået længere med Ie end til version 7.
Ie 8 findes til xp og har gjort det længe. Du kan hente den ved at gå til windows update og vælge brugerderfinerede opdatereinger.
Her burde den være.
Prøv også at hente CCleaner og kør den:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...
Avatar billede MizzDK32 Nybegynder
10. maj 2013 - 02:48 #4
Forresten lige en lille detalje mere til øvre brev, er en HP Bærbar med Windows 7. Og glemte lige at skrive at, når jeg så har genstartet den, efter den fryser alt, mangler den pluselig halvdelen af iconerne på mit skrive bord, næste gang melder den pludselig at mit Virus Program er udløbet i tid, underligt noget efterhånden.
Avatar billede MizzDK32 Nybegynder
10. maj 2013 - 03:28 #5
Hey

Har skam c-cleaner inde, altid ved installering af windows følger den ganske auto med under hver gang. Den er sat til at køre i opstarten, hver gang. nope køre skam Windows 7 på den, men som skrevet før, har jeg aldrig nået at være så heldig at en eller anden gad guide mig igennem processerne for styresystems programmerne, heller ikke internet versionerne, har siddet og kigget lidt rundt for har en kammerat som også skev det forslag om at hente en ny browswe pt til den, er det bare at finde den sidste nye også installere den oveni den gamle, eller hvordan foregår det, synes pt det lignede at windows ville ha betaling for dem, kan det passe eller er de gratis?

Har prøvet at køre Crom i en periode, da jeg havde store problemer med at spille inde på facebook, fik af vide fra udbyderen, at det jo helt sikkert ville hjælpe, men igen forskel der jo, har det bedst med Explore pt.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
10. maj 2013 - 03:44 #6
Windows 7 er et operativ system.

Internet explorer er en browser.

At et program skriver "svare ikke" i nogen sekunder er almindeligt når programmet er ved at udføre en opgave der tager noget tid.

Hvis dit system er langsomt kan det være fordi der køre en masse lort i baggrunden. Du kan se i jobliste under processer hvad der køre. Der kan du se hvor meget CPU og RAM de bruger.

Du kan også prøve og afinstaller Java og Flash og bruge det noget tid og se om det ellers virker godt.
Avatar billede MizzDK32 Nybegynder
10. maj 2013 - 08:00 #7
Altså, som skrevet før er det jo ikke at den er langsom, men den fryser simpelthen, så man intet kan gøre andet end at rive strømstikket for at få den til at holde op, har kan været meget tålmodig de første 5 gange den lavede det nummer, ventede mindst 15 min for at se om den fik arbejdet færdig, men blev bare stående sådan, kan overhovet intet gøre når den først begynder sådan, har skam prøvet hver eneste gang at trykke ctrl, alt og delete for at komme i joblisten, men der sker intet uanset hvad jeg prøver på på skærmen. Har her i nat hentet Explore 10 for at se om det var dens skyld at Jeg ikke kan åbne siderne mere hvor man skal bruge sit nøgle id, men bank og danske spil siderne, melder stadigvæk intet svar der. Man kan vel ikke komme til på en eller anden måde selv og ha bedt Explore om ikke at skulle åbne lige netop kun sådanne sider med nøgle id måske????
Sidder pt med et Windows 7 program til reinstallering, men har aldrig set eller prøvet at reinstallere før, så er kun nået til at man skal trykke esc i opstarten inden Windows starter op, derefter er jeg faktisk helt på bar bund, hvad man så skal gøre???
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2013 - 09:08 #8
Prøv at køre disse to værktøjer:
chkdsk: http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html  Er til Vista men de andre systemer virker på samme måde.
sfc /scannow: http://www.sevenforums.com/tutorials/1538-sfc-scannow-command-system-file-checker.html

Har du købt CCleaner, siden du siger den starter med Windows?

Har du prøvet en kørsel med Malwarebytes også?
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2013 - 09:09 #9
PS Når du kører sfc /scannow værktøjet, så hav din cd med Win 7 i dvd drevet.
Avatar billede MizzDK32 Nybegynder
10. maj 2013 - 10:09 #10
Mener bare at den er sat til at rense inden man bevæger sig ud på nettet.

Ahh er det ikke den som kan fortælle div ting i opstarten af pcen måske?
Avatar billede MizzDK32 Nybegynder
10. maj 2013 - 13:05 #11
Ville ind og til at hente det der scannings program som jeg blev opfordret til fra sidste besked, men mit virus Program markere sig pt er ikke ret god til at gide og tage chancer når der endelig lig bliver markeret.

Nogen som evt kender til det link til en scanner af pc og kan sige god for den måske???
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2013 - 14:25 #12
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2013 - 14:28 #13
#10 Jo CCleaner kan forlælle havd du ar af programmer i din opstart.
Det gøres i værktøjer-opstart.
Har du prøvet at køre de to værktøjer der tjekker disken (chkdsk og sfc /scannow)?
Avatar billede MizzDK32 Nybegynder
10. maj 2013 - 17:15 #14
Så er den scannet igennem, og har overhovet intet fundet, skal jeg stadigvæk gemme rapporten eller?
Avatar billede MizzDK32 Nybegynder
10. maj 2013 - 17:21 #15
Jamen prøver da bare lige endnu engang, så ikke den der fuldstændig scan, så køre nu, ups har jo lige kommet til at fjerne Windows cd ud nu???
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2013 - 17:25 #16
Når man kører Sfc /scannow, vil styresytemet udskifte de filer som ikke er i rette version eller defekte, fra cd'en. Kan ikke huske jeg har set rapport lige på dette.
Chkdsk skriver til sidst hvad der er rettet, men har den ikke fundet noget er der ikke mere at hente her.
Avatar billede MizzDK32 Nybegynder
10. maj 2013 - 18:05 #17
Hvad mener du pt med klik højre musetast og kør som adm??? Kan se der gemmer sig en Tronja i de 5 filer pt.
Avatar billede MizzDK32 Nybegynder
10. maj 2013 - 18:07 #18
Hvad med den cd jeg jo ikke nåede at indsætte da den har scannet fuld scan, er det noget som skal indsættes nu inden jeg giver den lov til at rette dem der inde om lidt.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2013 - 18:51 #19
#17 Når man installerer Malwarebytes ved at højreklikke på ikonet og vælge at køre som admin vil der komme et skjold på start ikonet til programmet der så viser at det køres som administrator.
Jeg vil meget gerne se den log du har fået da den var færdig med at scanne. Formoder du har valgt at fjerne det den har fundet.
Du kan finde loggen under logs.

#18 Du skal ikke bruge cd til chkdsk.
Det er sfc /scannow du skal have disken i til.
Avatar billede MizzDK32 Nybegynder
10. maj 2013 - 18:59 #20
Hvad nu hvis den Windows 7 Jeg har liggende på pc evt ikke er magen til den jeg lige har lånt på cd til reinstallationen kan den så stadigvæk bruges som retter når jeg fjerne de 5 inficrede filer fra scanneren, eller???
Avatar billede MizzDK32 Nybegynder
10. maj 2013 - 19:01 #21
Næ, sidder skam stadigvæk og venter på at få svar på om de er magen til hinanden de 2 Windows 7 versioner, er jo bange for hvis den bare går helt kold efter man fjerner dem.
Avatar billede MizzDK32 Nybegynder
10. maj 2013 - 19:02 #22
Ser lige derinde at den kun har sat flueben i 4 ud af de 5, hvorfor det?
Avatar billede MizzDK32 Nybegynder
10. maj 2013 - 19:22 #23
Har så nu endelig nået alt efter at måtte prøve hele 3 gange, hader simpelthen bare, når jeg skal til at finde en fil og pist væk er loggen jeg har gemt pt
Avatar billede MizzDK32 Nybegynder
10. maj 2013 - 19:46 #24
Har lige prøvet om det har hjulpen på mine sider med Nem Id Log in, det har det desværre ikke, kan stadigvæk ikke finde de 2 log jeg har gemt :o((
Avatar billede 220661 Ekspert
10. maj 2013 - 20:33 #25
Hmm. Synes godt nok der bliver rodet noget rundt i det :-(

De 5 inficerede filer er du nødt til at fjerne.
Er du sikker på der ikke i loggen står (ingen handling valgt?)
Loggen findes her: http://img.brothersoft.com/news_uploads/news/Logs.png

Hvilken forskel er der på den installerede Win 7 og den version du har lånt?
Avatar billede MizzDK32 Nybegynder
11. maj 2013 - 13:38 #26
Har lige prøvet at klikket på dit link, men den finder ingen log der.
Avatar billede MizzDK32 Nybegynder
11. maj 2013 - 13:39 #27
Har fjernet de 5 gjorder jeg i går aftes, men tror bare jeg venter på min lille bror kommer hjem om en mrd tid istedet.
Avatar billede 220661 Ekspert
11. maj 2013 - 14:13 #28
Har det så ikke ændret på noget?
Havde lige denne du også skulle køre:
AdwCleaner: http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Når programmet startes, tryk på "slet". Pc scannes, og ved endt scanning, skal pc genstartes, for at fjerne det som programmet finder. Tilbage fra genstart fremkommer en log som du godt må poste ind i næste indlæg.