Avatar billede djsteiner Nybegynder
08. maj 2013 - 17:02 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

CSS menu virker Firefox men ikke i Chrome

Hej jeg har denne css kode til en menu som virker i Firefox og IE men ikke i Google Chrome?

Her har css koden:

@charset "utf-8";
/* CSS Document */
a, a:visited{color:#000; font-size:14px; font-weight: normal;  text-decoration:none;}
a:hover{ color:#FFF; background-image:url(back.png);  width: 64px; height: 24px; float:left; }
ul.navigation{list-style:none; font: 0.75em/1.5em normal Tahoma, Verdana, Geneva, sans-serif; text-align:center;}
ul.navigation li{  margin:1px; float:left; width: auto; min-width: 64px; height: 24px; }
ul.navigation li.highlight{ background-image:url(back.png);  width: auto; min-width: 64px; height: 24px;  }
ul.navigation li.highlight a{ color:#fff; cursor:default;}

Her har html koden:

<body>
<ul class="navigation">
    <li class="highlight"><a href="index.html">Home</a></li>
    <li><a href="product.html">Product</a></li>
    <li><a href="about.html">About</a></li>
    <li><a href="contact.html">Contact</a></li>
</ul>
</body>

Her har javascript koden:

$(document).ready(function(){
          var str=location.href.toLowerCase();

        $('.navigation li a').each(function() {
                if (str.indexOf(this.href.toLowerCase()) > -1) {
                    $("li.highlight").removeClass("highlight");
                        $(this).parent().addClass("highlight");
                  }
                });

            })
Avatar billede djsteiner Nybegynder
08. maj 2013 - 17:03 #1
Jeg glemte lige at skrive at jeg tror det har noget med float left at?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
08. maj 2013 - 20:22 #2
Lav :

a:hover{ color:#FFF; background-image:url(back.png);  width: 64px; height: 24px; float:left; }

Om til :

a:hover{ color:#FFF; background-image:url(back.png); }
Avatar billede djsteiner Nybegynder
08. maj 2013 - 20:38 #3
Problemet er når jeg gør det så virker mouseover som det skal

Se her:

http://karstendall.dk/
Avatar billede djsteiner Nybegynder
08. maj 2013 - 20:54 #4
jeg mente at mouseover virker ikke som det skal
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
08. maj 2013 - 22:25 #5
Nu er der ikke nogen mouseover i din kode men :hover.

Og det virker her i Chrome hvis du laver det om jeg skrev og du vel og mærket har back.png billedet.

Demo : http://netkoder.dk/test/test0219.html

Ellers kom med link til en side hvor det ikke virker.
Avatar billede djsteiner Nybegynder
08. maj 2013 - 22:48 #6
men det highlighted link som du har over "Home" i dit eksempel fylder grafikken jo mere end på :hover ()når man køre måsen hen over en af de andre menu punkter. )

Håber det giver mening det jeg skriver! :)
Avatar billede djsteiner Nybegynder
08. maj 2013 - 22:50 #7
Dette sker når man sletter width: 64px; height: 24px; fra koden.
Avatar billede djsteiner Nybegynder
08. maj 2013 - 22:58 #8
Jeg vil gerne kunne lave det samme som på denne side borset fra pilene.

http://viljamis.com/
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
08. maj 2013 - 23:22 #9
Prøv og opdater demo siden : http://netkoder.dk/test/test0219.html
Avatar billede djsteiner Nybegynder
08. maj 2013 - 23:51 #10
Fedt hvordan fik du det til virke?
Avatar billede djsteiner Nybegynder
09. maj 2013 - 00:07 #11
Hvordan ser dit back.png ud hvor stor er den?
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
09. maj 2013 - 01:44 #12
Rettede bare lidt på koden.
Du kan se i kildekoden og sammenligne med den kode du skrev.

Det er 95 x 33. det var bare et lille billede jeg fandt.
Det er sikkert bedre bare at bruge en ensfarvet baggrund i stedet for et billede.

Så kan du ændre margin/padding for at gøre boksen større men prøv dig lidt frem.
Avatar billede djsteiner Nybegynder
09. maj 2013 - 11:12 #13
Super det virker også hos mig nu bortset fra når jeg prøver med en baggrund med runde hjørne.
Avatar billede djsteiner Nybegynder
09. maj 2013 - 13:01 #14
Hej igen jeg fandt ud af hvad jeg kan bruge til at lave runde hjøner med cool! :)

border-radius: 5px;
-moz-border-radius: 5px;
-webkit-border-radius: 5px;

Osv. så køre det

Mange tak for hjælpen!

Smid lige et svar så for du point.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
09. maj 2013 - 16:22 #15
.