Avatar billede offer Nybegynder
06. maj 2013 - 19:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flytte database

Jeg har 2 hjemmesider der køre med samme struktur og og ens databaser.

Nu har jeg lavet nogle ændringer i den ene database og dem vil jeg gerne føre over i den anden.
Jeg har både tilføjet felter og tabler.

Findes der en måde man kan flytte strukturen fra en databasen til en anden uden indholdet forsvinder ?
Avatar billede Slettet bruger
09. maj 2013 - 02:09 #1
jeg ville eksportere hele db til en kommasepareret fil, det har jeg ofte gjort når jeg skulle konvertere databaser.

"felt1","felt2",.... - så gemmer du på den måde al data i en tekstfil.

Så hiver du den nye database ind, og importerer alle data i den nye version.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. maj 2013 - 02:36 #2
Manuelt haardt arbejde.

Og lav en huske seddel til naeste projekt at database opdateringer skal laves som SQL scripts der kan koeres paa en anden server ogsaa.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2013 - 04:53 #3
Kommet videre?
Avatar billede offer Nybegynder
15. januar 2014 - 22:05 #4
Jeg har lavet alle ændring manulen. Hvi i vil havde point så lave svar
Avatar billede arne_v Ekspert
16. januar 2014 - 01:40 #5
svar