Avatar billede ole007 Nybegynder
04. maj 2013 - 16:00 Der er 14 kommentarer

Menuer virker ikke i IE

Jeg har haft en hjemmeside, www.hesselrod-rideklub.dk kørende i flere år, men pludselig virker folde ud menuerne ikke i Internet Exp. men godt i Google Chrome.
Er der nogen der ved hvad der er galt?

mvh Ole
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. maj 2013 - 16:31 #1
Lige efter din body har du:

<script language="JavaScript1.2">mmLoadMenus();</script>

Prøv at ændre det til:

<script language="text/JavaScript">mmLoadMenus();</script>

Det andet er vist noget gammelt Netscape halløj.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. maj 2013 - 16:33 #2
Ups, med små bogstaver (ved ikke om det betyder noget, javascript er i hvert fald case sensetive).

<script language="text/javascript">mmLoadMenus();</script>
Avatar billede CipherGuy Novice
04. maj 2013 - 16:54 #3
Hvis jeg var dig ville jeg ikke bruge javascript til at lave dropdown menuer med, men bare simple css.
Så undgår du også at skulle lave billeder som menupunkter. Så undgår du også 300 linjer generet kode.

Men elers som michael siger, prøv at slet din javascript version.
Avatar billede keysersoze Guru
04. maj 2013 - 19:43 #4
Sørg for at siden ikke går i quirksmode - en valid doctype som det absolut første samt valid kode gør underværker; http://www.web-dev.dk/post/2009/06/05/DOCTYPE-og-valid-kode-ens-udseende-i-Internet-Explorer-og-FireFox.aspx
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
04. maj 2013 - 19:47 #5
Du har et eller andet problem øverst i din kode :
<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>

Som om der er noget kode skal skulle havde været udført.

Men ja det ville nok være bedre at lave menuen i CSS det virker meget hurtigere.

Du kan se et eksempel som jeg bruger på min hjemmeside : http://netkoder.dk/netkoder/css_menu.php
Avatar billede ole007 Nybegynder
04. maj 2013 - 20:37 #6
Tak for svar, jeg glemte at nævne at min viden vedr. programmering, er nærmest lig NUL, men jeg har prøvet dit foreslag, men det eneste der skete var at menuerne så heller ikke virker med Google Chrome.
mvh Ole
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
04. maj 2013 - 21:02 #7
Min dropdownmenu virker fint i Chrome.

Prøv og sæt det på din side og kom med et link så vi kan teste det.
Avatar billede ole007 Nybegynder
07. maj 2013 - 08:17 #8
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. maj 2013 - 09:27 #9
Jeg har også lavet en copy/paste bommert.

Du skal have:

<script type="text/javascript">mmLoadMenus();</script>

Og ikke language. Der er et tag oven over også.
Avatar billede ole007 Nybegynder
07. maj 2013 - 20:42 #10
Hmm menuerne virker desværre stadig ikke i Explorer
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
08. maj 2013 - 00:27 #11
Så lav det om til CSS.
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. maj 2013 - 09:22 #12
Virker fint her. XP - IE8
Avatar billede CipherGuy Novice
09. maj 2013 - 09:13 #13
For mig virker det også fint i ie9, og hvis det er i ie8/7/6 du har problemer, så synes jeg i virkeligheden ikke du behøves at gøre mere ved det.. Det er ret begrænset hvor mange der bruger disse browsere.

Men derudover som jeg har sagt tidligere, en menu bygget op i html og css er lagt mere holdbart.

Lige en anden ting:
Det lille ikon af en hest på dine underside ude i venstre side hvor der står "Dansk ride forbund" linker til et ikke eksisterende link :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. maj 2013 - 12:35 #14
#13
Det ville da være synd for alle Win XP brugere at ikke tage højde for explorer 8.