Avatar billede endurancel Novice
30. april 2013 - 09:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tabel splittes

Hej
Jeg bruger Word 2013, og har flg. problem.
På min side har jeg flere tabeller. Hver tabel er ca. 3,5 cm. høj. Nogle af mine tabeller bliver splittet, når jeg kommer til et sideskift.
Jeg ønsker at en tabel skal splittes med halvdelen på den ene side, og den anden halvdel på den anden side.
Hvordan undgår jeg dette?

Jeg har forsøgt dette, men uden held:java script: void(0);
1.Click the table.
2.On the Table menu, click Table Properties, and then click the Row tab.
3.Clear the Allow row to break across pages check box.

Hilsen
Endurance
Avatar billede finb Ekspert
30. april 2013 - 10:34 #1
Beskyt dig mod tabeller i word,
brug Excel !
Avatar billede endurancel Novice
30. april 2013 - 10:41 #2
Tja, men nu er det et Word dokument, hvor denne rapport er lavet ;-)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. april 2013 - 11:15 #3
Det, du har forsøgt, lyder helt korrekt. Når den nævnte indstilling er slået fra for en række, bliver rækken holdt sammen på en side.

Det lyder meget specielt med java script: void(0). Har du mon en eller anden add-in installeret, som griber ind?
Avatar billede endurancel Novice
30. april 2013 - 12:56 #4
Det er en helt ny installation, og der bør ikke være installeret noget java.

Måske er det fordi rækken bliver holdt sammen, og ikke hele tabellen?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. april 2013 - 13:26 #5
Uanset hvad, er der mig bekendt ikke noget i Word i sig selv, som skulle få en Java-melding til at dukke op. Prøv at lave et nyt dokument og lav en tabel deri. Får du samme problem i den, hvis du forsøger at ændre indstillingen? Hvis nej, er det noget specielt indhold i den tabel, du forsøger at holde sammen?

Egenskaben "Allow row to break across pages" gælder kun for rækker, ikke for hele tabeller (medmindre en tabel består af kun en enkelt række).
Avatar billede endurancel Novice
30. april 2013 - 14:14 #6
Arhh nu forstår jeg hvorfor I skriver "java script: void(0);" - det er en fejl, at det kom med, da jeg kopiered og indsatte teksten.
Lene smid et svar, da du var tættest på en løsning, med din forklaring om, at x kun gælder for rækker, og ikke tabeller.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
30. april 2013 - 14:42 #7
:-) I din beskrivelse så det ud til, at det med Java melding var selve problemet.

Hvis du vil have en hel tabel til at holde sammen, kan du kombinere "Allow row to break ..." med en indstilling i dialogboksen Paragraph (Afsnit). Hvis du markerer alle rækker med undtagelse af den sidste, kan du i dialogboksen Paragraph > fanen Line and Page Breaks slå "Keep with next" til. Det vil få afsnittene til - hvis det er muligt - at holde sammen med næste afsnit i en kaskade. Dog kan der være modstridende forhold, som bevirker, at det ikke kan lade sig gøre for Word at opfylde det.