Avatar billede riefart Seniormester
29. april 2013 - 21:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lydafspiller på hjemmesiden

Jeg har forsøgt at lægge lydstumper på min side ved at bruge:
<embed src='uploadede_blogs/$lydfil' width='144' height='45' border='0' autostart='false' />";
Afspilleren virker fint nok i flere browsere dog ikke Crome og den validerer heller ikke.
Jeg er ikke interesseret i baggrundslyd, men muligheden for at brugerne kan afspille efter behov.

Kan nogen hjælpe med den enkleste måde at implementere lyd på siden. Har en fornemmelse af at det er noget med <object>, men har kun set meget komplicerede scripts i den forbindelse.
Avatar billede sherlock Nybegynder
29. april 2013 - 22:28 #1
Prøv at kigge på www.l2k.dk .
Det er en meget simpel lille side, så du kan sikkert nemt stjæle det hele derfra.
Jeg har brugt et jQuery-plugin, som hedder ubaplayer
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
30. april 2013 - 18:25 #2
Du kan bruge <audio> :
http://netkoder.dk/netkoder/kode_audio_tag.php

Eventuelt en flash afspiller som bruger <object> :
http://netkoder.dk/netkoder/kode_audio_bagudkompatibel.php
Avatar billede riefart Seniormester
30. april 2013 - 21:12 #3
-> scootergrisen: Jeg har lagt <audio> ind, og det fungerer perfekt i de browsere jeg har prøvet. Men der er problemer med valideringen af samtlige attributter.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
01. maj 2013 - 05:35 #4
Brug HTML5 doctype.
Avatar billede riefart Seniormester
01. maj 2013 - 21:38 #5
Tak for hjælpen scootergrisen. Smid et svar.
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
02. maj 2013 - 14:15 #6
.