Avatar billede joakim347 Nybegynder
28. april 2013 - 16:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Intel eller Amd Processer

Jeg står og skal købe en ny pc, og der ved jeg ikke om jeg skal køre med Intel eller AMD, hvad er fordele/ulemper ved dem, hvilken salgs er mest stabil og kraftig?

Når det er sagt så har jeg set på 2 forskellige sæt:

Intel.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=746634#extra
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=660226#extra

AMD.

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=777144#extra
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=766047#extra

Mange tak for jeres tid, og forsat god dag? =)
Avatar billede SciXT3CH Nybegynder
28. april 2013 - 16:08 #1
Tja.

Hvis du er en der kun er på Facebook, spiller spil der ikke skal trække så meget, som Counter-Strike, så vil jeg anbefale AMD.

Hvis du er en hardcore gamer der spiller store spil som Crysis 3, Battlefield 3, Call of Duty, League of Legends, World of Warcraft, osv. så vil jeg højt anbefale Intel Core i5-3570K CPU'en.

Med venlig hilsen:
SciXT3CH
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2013 - 16:52 #2
Er ikke gamer, men har fundet en sammeligning mellem de to cpu'er du har vælgt her:
http://cpuboss.com/cpus/Intel-Core-i7-3770K-vs-AMD-FX-8350
Avatar billede 220661 Ekspert
28. april 2013 - 16:56 #3
Ser man på ren ydelse er intel klart bedst, men Amd er bedst i forholdet pris i forhold til ydelse.
Avatar billede SciXT3CH Nybegynder
28. april 2013 - 17:03 #4
Hvis du ikke er gamer, så skal du helt klart købe FX'ern.

Med venlig hilsen:
SciXT3CH
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
28. april 2013 - 19:58 #5
Du skal vælge AMD hvis du bare surfer rundt på nettet og ikke spiller for normalt (lad mig sige kontor arbejde) kan den bedre udnytte de 8 kerner. men til spil bruge som regel ikke mere end 1 kerne, så der vil intel i7 3770k være langt bedre.
Avatar billede HosuxGaming Nybegynder
28. april 2013 - 19:58 #6
undskyld Intel i7 3770, men du kan evt. upgrade til en i7 3770k
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. april 2013 - 11:00 #7
#5 #6
I5 3570K og i7 3770K er præcis lige hurtige i spil (ved samme MHz).

Opretter:
Dit valg af CPU afgøres af om du Gamer.
Til spil kan du sammenligne ydelsen hos de bedste AMD med en Intel i3, alle i5 og i7 vil løbe fra den.

Til at udpakke zip filer eller reencode video vil AMD være god.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2013 - 15:46 #8
De to computere jeg har købt er begge med amd processor, og jeg har aldrig haft fejl med disse. Den jeg sidder ved her er fra 2005 og den gamle var fra 1999. Begge har kørt hhv 8 og 9 år uden problemer.
Bruger pc til video, og gamer aldrig.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
29. april 2013 - 21:33 #9
#8 jeg tror godt vi kan blive enige om at både Intel og AMD CPU er så stabile at vi nærmest aldrig fejlfinder der (når vi hjælper folk).

På det punkt er det nærmest hip som hap hvilken man vælger, begge er stabile produkter.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. april 2013 - 22:00 #10
Hvilken forskel er der på indlæg #1 og #5 ud over at #5 er lagt som svar?
Jeg har lidt svære at se det.
I mine øjne burde #1 have haft pointene, da han kom først med løsningen.
Avatar billede joakim347 Nybegynder
29. april 2013 - 22:08 #11
Ja men det var desværre ikke lagt som svar ellers have jeg også givet ham det. =)

Men mange tak for hjælpen folkens, det hjalp en del =)
Avatar billede 220661 Ekspert
30. april 2013 - 13:56 #12
Løsningen på dette læser du i faq:
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5
Husk dette næste gang du stiller et spørgsmål.