Avatar billede shjdsi Nybegynder
13. august 2001 - 14:36 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

hvordan drop stored procedure?

hej !

Jeg vil slette en stored procedure på min oracle 8i, hvordan gør jeg det. Normalt hvis jeg vil slette noget ville jeg skrive noget lignende
alter table mintabel
drop fornavn;
eller hva?
Avatar billede teepee Nybegynder
13. august 2001 - 14:41 #1
drop procedure xxx;
Avatar billede senj Nybegynder
13. august 2001 - 14:55 #2

    DROP PROCEDURE command

PURPOSE:
    To remove a stand-alone stored procedure from the database.

SYNTAX:

DROP PROCEDURE [schema.]procedure

where:

schema
    is the schema containing the procedure.  If you omit schema, Oracle
    assumes the procedure is in your own schema.

procedure
    is the name of the procedure to be dropped.

PREREQUISITES:
    The procedure must be in your own schema or you must have DROP ANY
    PROCEDURE system privilege.

    If you are using Trusted Oracle in DBMS MAC mode, your DBMS label
    must match the cluster\'s creation label or you must satisfy one of
    these criteria:

    * If the procedure\'s creation label is higher than your DBMS label,
      you must have READUP and WRITEUP system privileges.
    * If the procedure\'s creation label is lower than your DBMS label,
      you must have WRITEDOWN system privilege.
    * If the procedure\'s creation label and your DBMS label are
      noncomparable, you must have READUP, WRITEUP, and WRITEDOWN system
      privileges.

Avatar billede avnes Nybegynder
13. august 2001 - 15:22 #3
DROP PROCEDURE <procedure>; hvis det er det du ønsker. Hvis din ide er at lave en ny procedure med samme navn kan du:
CREATE OR REPLACE PROCEDURE <procedure> IS
....
Avatar billede teepee Nybegynder
13. september 2001 - 09:17 #4
og hvad var der i vejen med mit svar?
Avatar billede shjdsi Nybegynder
13. september 2001 - 09:25 #5
Ingenting, men de 2 andre besvarelser var der bare gjort lidt mere ud af. Informations niveauet var højere ved disse svar. Jeg burde måske nok have accepteret dit svar da det jo er et svar på mit spørgsmål.
Men 10 point til hver er jo lidt fedtet ik.
Men da jeg ikke ønsker nogen der føler sig uretfærdigt behandlet opretter jeg et spørgsmål til 15 point, det kan du svare på og så håber jeg du vi være villig til at svare på et indlæg fra mig igen engang i fremtiden.
Tak for hjælpen