Avatar billede bdef Novice
24. april 2013 - 00:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flytte ASP.NET fra udviklingsmaskine til server problem

Jeg har en bærbar som jeg bruger til at udvikle på og så en 2008/32 bit server, som ASP.NET applikationen skal ligge på når den er færdig.

Jeg er rimelig grøn i ASP.NET server opsætning og konfiguration. Måske er det her det kniber?

Jeg har lavet en meget simpel side som kører fint på min udviklingsmaskine, men når jeg kopiere siden over på serveren, så kommer den med følgende fejl:

Parser Error
Parser Error Message: Could not load type 'WebApplication2.index'

Mit projekt hedder netop WebApplication2 og filen hedder index.aspx, så jeg antog at det var den som manglede og kopierede derfor 'det hele' derover, men lige lidt hjalp det.

Kan i hjælpe?

PS: Min server kører fint klasisk ASP sider.
Avatar billede jokkejensen Novice
24. april 2013 - 01:15 #1
og dit website er kopieret til roden af FTP'en.. altså ikke www.ditdomæne.dk/test/ ?

Der MÅ stå stå mere i fejlmeddelelsen end
"
Parser Error
Parser Error Message: Could not load type 'WebApplication2.index'
"

Bare kast det hele herind.

vh
/J
Avatar billede bdef Novice
24. april 2013 - 07:19 #2
Serveren står i mit eget netværk (hjemme) så det er filkopi og ikke ftp. Jeg har bare mappet drevet hvor IIS'en ser filerne.
Stien er e:\WWWRoot\V2\Index.aspx
I e:\WWWRoot ligger den aktuelle ASP side, som virker. Jeg fik også en anden fejlmeddelelse før jeg fik installeret .NET 4

Hele fejlmeddelelsen kommer her:
--------------------------------
Server Error in '/' Application.
--------------------------------------------------------------------------------
Parser Error
Description: An error occurred during the parsing of a resource required to service this request. Please review the following specific parse error details and modify your source file appropriately.

Parser Error Message: Could not load type 'WebApplication2.Index'.

Source Error:
Line 1:  <%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeBehind="Index.aspx.cs" Inherits="WebApplication2.Index" %>
Line 2:
Line 3:  <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Source File: /v2/index.aspx    Line: 1
--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:4.0.30319; ASP.NET Version:4.0.30319.18034
Avatar billede bdef Novice
24. april 2013 - 08:36 #3
Hvis jeg flytter min ASP.NET side ud i WWWRoot, så virker den.

Desværre kan man sige, for det jeg gerne ville var jo at have et under bibliotek som var min testfolder. Kan man ikke det?
Avatar billede bdef Novice
27. maj 2013 - 16:52 #4
Jeg fik det løst, men husker ikke helt hvordan :-)

Nogle som vil ha' point?
Avatar billede bdef Novice
12. juni 2013 - 13:58 #5
Lukker