Avatar billede simsen Mester
23. april 2013 - 20:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl i select statement med uniqe identifier

Hjemme bruger jeg sql 10.50.2500 versionen
Mit webhotel bruger 11.0.3339

Jeg har i et par år nu kørt med nedenfor viste select statement uden problemer, men nu da jeg også skal bruge samme select netop på mit web hotel får jeg følgende fejl:

Conversion failed when converting from a character string to uniqueidentifier

Nu er jeg så bare ikke klar over, hvad jeg skal konverte i selecten - jeg håber én af jer kan hjælpe mig;

SELECT DISTINCT privateMessageId, UserIdFrom, UserIdTo, sendDate, readDate, subject, body, moderatorName
FROM PrivateMessage_Messages LEFT OUTER JOIN
aspnet_Users ON PrivateMessage_Messages.UserIdTo = aspnet_Users.UserId LEFT OUTER JOIN
aspnet_Roles INNER JOIN
aspnet_UsersInRoles ON aspnet_Roles.RoleId = aspnet_UsersInRoles.RoleId ON aspnet_Users.UserId = aspnet_UsersInRoles.UserId
WHERE ((aspnet_Roles.RoleName = 'BlogModerator') OR
(aspnet_Roles.RoleName = 'ForumModerator') OR
(aspnet_Roles.RoleName = 'EventModerator') OR
(aspnet_Roles.RoleName = 'PollModerator') OR
(aspnet_Roles.RoleName = 'GalleryModerator')) AND
deletedInToUserInbox = 0
ORDER BY sendDate DESC

mvh
simsen :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2013 - 03:48 #1
Hvilke typer er felterne i JOIN betingelserne?
Avatar billede simsen Mester
24. april 2013 - 22:29 #2
Felterne fra aspnet_ tabellerne, er nogen systemet har oprettet og de er med uniqe identifier, hvor

PrivateMessage_Messages.UserIdTo  er en jeg har oprettet, og den er sat til varchar(50)

Hvis det er hvad du spørger efter?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. april 2013 - 23:14 #3
Saa tror jeg at problemet ligger i:

ON PrivateMessage_Messages.UserIdTo = aspnet_Users.UserId

maaske:

ON PrivateMessage_Messages.UserIdTo = CAST(aspnet_Users.UserId AS VARCHAR(255))
Avatar billede simsen Mester
04. maj 2013 - 18:39 #4
Jeg har rent ud sagt glemt dig igen - smid et svar og pointsene er dine :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
04. maj 2013 - 23:13 #5
svar