Avatar billede escape4ever Novice
23. april 2013 - 15:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hjælp til PHP memory limit

hej derude bag skærmene

har installeret drupal cms system på min hjemmeside
men hvis jeg kigger i system rapport siger den.
PHP Memory limit 24 M, den siger jeg skal ændre det til 32 M eller mere via /usr/local/apache2/php.ini
men forstår ikke hvor jeg finder denne fil

håber i kan hjælpe.
Avatar billede olebole Juniormester
23. april 2013 - 16:13 #1
<ole>

Det retter du i filen 'php.ini', som ligger et sted på serveren. Måske har du adgang til den - og måske har du adgang til at rette enkelte indstillinger i dit adminpanel. Spørg din udbyder  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
23. april 2013 - 18:05 #2
Filen er her som der står :
/usr/local/apache2/php.ini

Hvis det er dit webhotel du får den besked på er det ikke sikkert du har adgang til at ændre memory_limit.

Du kan prøve og oprette en fil kaldet .htaccess i roden af hjemmesiden også skrive :
php_value memory_limit 32M

Hvis din hjemmeside ikke virker efter du gør det så er det nok fordi du ikke har tilladelse til at sætte den værdi selv.

Så kan du skrive til din webhotel udbyder og spørge om de kan give dig en større PHP memory_limit. Det kan være det koster mere hvis du vil have det.

Hvis du ikke kan eller må få en større PHP memory_limit af din webhotel udbyder så skal du skifte webhotel udbyder for at få det til at virke.
Avatar billede escape4ever Novice
23. april 2013 - 20:14 #3
hey igen filen ligger ikke på serveren og kan ikke ændre den via mit admpanel.

har allede en .htaccess
har lige kigget den igennem og har fundet denne lille stribe
# PHP 5, Apache 1 and 2.
<IfModule mod_php5.c>
  php_flag magic_quotes_gpc                off
  php_flag magic_quotes_sybase              off
  php_flag register_globals                off
  php_flag session.auto_start              off
  php_value mbstring.http_input            pass
  php_value mbstring.http_output            pass
  php_flag mbstring.encoding_translation    off
</IfModule>

er det ikke bare at ligge den ind efter de andre php_value så?
Avatar billede acore Ekspert
23. april 2013 - 21:04 #4
Det er ikke alle web-hosts, der tillader justeringer, men hvis de gør, kan du indlægge linien:

php_value memory_limit 32M

i en .htaccess fil.

Det virker fx på servage, men kender andre, hvor det ikke tillades.
Avatar billede escape4ever Novice
24. april 2013 - 07:44 #5
Kunne ikke få lov til at gøre det selv men har snakker med min udbyder
De har sagt de vil ændre det for mig.

Tal for hjælpen :)
Scootergrisen smid et svar tak :)

/escape4ever
Avatar billede scootergrisen Nybegynder
30. april 2013 - 18:32 #6
Du kan køre denne kode så du kan se hvornår de har ændret det :
<?php echo ini_get("memory_limit"); ?>