Avatar billede Bo1959 Nybegynder
22. april 2013 - 12:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjemmeside

Hej
Hvordan bærer jeg mig ad med at få hjemmesiden til at poppe op som det første i stedet for Facebook, undersider, andre sider med navnet o.a. når man søger på navnet?

Mvh/Bo
Avatar billede tobrukDk Novice
22. april 2013 - 14:48 #1
Hvad mener du sådan helt?
Avatar billede vejmand Juniormester
22. april 2013 - 15:37 #2
Hvis du mener, når man søger på Google:

"Dit søgeord" -facebook

Hvis det ikke er det du mener, må du som tobrukDk skriver, beskrive problemet lidt bedre......  :-)
Avatar billede Bo1959 Nybegynder
22. april 2013 - 15:48 #3
Ja kan godt se, det ikke er specielt godt sprog :-)

Sagen er, at hvis jeg søger på "Verwey Marine Services" i Google, kommer der først/øverst en række forslag, som henviser til alle mulige andre sites end selve hjemmesiden. Altså firmaets egen hjemmeside (www.verweymarine.com), hvor imod hvis jeg søger på One, kommer jeg direkte ind på One (www.one.com)

Jeg er overhovedet ikke god til det her, men har lovet en ven at prøve at se på det og hjemmesiden er hosted(?) på netop One.com og nu ved jeg ikke, hvordan jeg gøre den søgbar.

Håber, det hjalp.

Mvh/Bo Depner
Avatar billede claes57 Ekspert
22. april 2013 - 17:16 #4
google viser dem, der oftest vælges - iblandet din profil (jeg vil typisk få en lidt anden liste end den, du får).
Du skal starte med at gøre sitet let for google (og andre), og derefter så er det antal klik på søgeord (og evt annoncering hos google) der afgør placering.
prøv (gratis) fx http://www.coffeecup.com/sitemapper/
det danner en fil, som du placerer i roden på sitet.
Hvis der ikke sker meget på sitet (nye menupunkter fx), så kan du bare køre med den fil. Og programmet har jo lavet filen gratis.
Er der ændringer på sitet, så bør du opdatere filen, og så bliver du nødt til at købe en licens.
Avatar billede Bo1959 Nybegynder
07. maj 2013 - 10:16 #5
Super! Tak! Undskyld det sene svar heerfra. Jeg prøver din løsning, men har meget travlt for øjeblikket, så det varer nok lidt.

Mvh/Bo
Avatar billede jensenjs Juniormester
07. maj 2013 - 10:33 #6
Claes har helt ret.
Men jeg tænker på, har du ASK toolbar installeret?

Den kommer sammen med Javaopdateringer hvis man ikke er forsigtig under installationen.

ASK toolbar er kendt for at sorterer i de søgninger man foretager, og lægger deres egne "kunders" link øverst.