Avatar billede run Nybegynder
17. maj 1999 - 20:00 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

INSERT

Følgende query:
Query = "INSERT INTO forum VALUES ("
Query = Query & Request("Refer_ID") & ","
Query = Query & Forum_ID & ",''"
Query = Query & Request("Subject") & "'',''"
Query = Query & Request("Body") & "'',''"
Query = Query & Now & "'',''"
Query = Query & Email & "'',''"
Query = Query & Request("Posted_By") & "'')"

Connect.execute( Query )

giver følgende fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error ''80040e10''

[Microsoft][ODBC Microsoft Access 97 Driver] Too few parameters. Expected 1.

Er det fordi jeg mangler at angive navnet på en kolonne ? Den første kolonne i tabellen er autonummereret og derfor har jeg ikke medtaget denne i query''en. Skal den med ? og hvordan indsætter jeg den i min sætning ? Kolonnen hedder ID
Avatar billede codemiss Nybegynder
17. maj 1999 - 20:10 #1
Man plejer ikke at skulle skrive den kolonne der er af typen autonummer. Men det kunne tyde på at du ikke indsætter de rigtige felter i tabellen i den rigtige rækkefølge...
Avatar billede run Nybegynder
17. maj 1999 - 20:23 #2
Tabellen indeholder følgende felter:

ID, Refer_ID, Forum_ID, Subject, Body, Date, Email, Posted_By
Avatar billede codemiss Nybegynder
17. maj 1999 - 20:25 #3
Prøv med now() !
Avatar billede ITops Nybegynder
17. maj 1999 - 20:29 #4
Hvad med at definere dine værdier???

Sådan så skulle det virke:

Query = "INSERT INTO forum (Forum_ID,Subject,Body,Email,´Posted_by) VALUES ('"&Request("Forum_ID")&"','"&Request("Subject")&"','"&Request("Body")&"','"&Now ()&"','"&Request("Email")&"','"&Request("Posted_By")&"')"

Håber dette gav et hint...

7Firehead
Avatar billede run Nybegynder
17. maj 1999 - 21:58 #5
Okay nu er vi der næsten. Den vil dog stadig ikke godtage min now(). Følgende query giver syntax fejl:

Query = "INSERT INTO forum (Refer_ID,Forum_ID,Subject,Body,Date, Email,Posted_By) VALUES ("&Request("Refer_ID")&",'"&Request("debate")&"','"&Request("Subject")&"','"&Request("Body")&"',"&Now()&",'"&Request("Email")&"','"&Request("Posted_By")&"')"

Sletter jeg henholdsvis Date & Now() virker det, men hvordan får jeg det til at virke med dem ?
Avatar billede qreg Nybegynder
17. maj 1999 - 23:04 #6
Hvis du har sat dato feltet i databasen til at være i dato format kommer der en fejl fordi now() indeholder lange mere en bare datoen. Det bedste ville være at sætte den til txt, så er du sikret. Hvis du bare vil have datoen skal du bruge date(now) i stedet for now() mener jeg.

Qreg
Avatar billede run Nybegynder
17. maj 1999 - 23:12 #7
db er sat op til dato og klokkeslæt og jeg har ikke haft problemer med at opdatere den med
Postings.addnew
Postings("Date") = Now
Postings.Update

Nu vil jeg bare gerne gøre det samme med INSERT
Avatar billede run Nybegynder
18. maj 1999 - 04:11 #8
Der skulle bare firkantparanteser om Date så virkede det.

Query = "INSERT INTO forum (Refer_ID,Forum_ID,Subject,Body,[Date], Email,Posted_By) VALUES ("&Request("Refer_ID")&",'"&Request("debate")&"','"&Request("Subject")&"','"&Request("Body")&"','"&Now()&"','"&Email&"','"&Request("Posted_By")&"')"
Avatar billede flemming Nybegynder
19. maj 1999 - 12:24 #9
I Access bør du angive dato med # omkring datoen når du bruger insert og update, så burde det virke.
Avatar billede a Nybegynder
21. maj 1999 - 13:45 #10
en anden gang bør du ikke bruge felt navne med reserverede ord, jeg ved ikke om det var det der var problemet men jeg har været ude for at det gav problemer (jeg havde et felt navn der hed by (BY))og du brugte DATE (sql-ting)