Avatar billede Mimar Nybegynder
16. april 2013 - 13:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HASTER sidetal i sektioner fungerer ikke

Håber i kan hjælpe hurtigt, da jeg skal aflevere i morgen.

Jeg har et speciale, hvor der først skal være sidetal fra side 8. Har oprettet en ny sektion her og angivet at den ikke skal sammenkæde med forige sektion. Når jeg sætter sidetallet ind kommer det fint på side 1 (altså side 8), men der er ikke sidetal på de følgende 200 sider. Prøver jeg at sætte sidetal på side 2 (dvs. side 9) kommer der sidetal på resten af dokumentet. MEN der kommer også sidetal på i sektion 1. Dvs. at der er sidetal på det hele, side 1-7 - og så starter den på side 8, med side 1 igen og så videre.

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede Mimar Nybegynder
16. april 2013 - 13:18 #1
Forresten er det word 2007
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. april 2013 - 13:43 #2
Gå til den sektion, du indsatte. Det kunne lyde til, at du har "Speciel første side" slået til i den sektion (hvis indstillingen er slået til i den foregående sektion, arves den af den nye sektion). Hvis det er tilfældet, gælder din indsatte sidefod kun første side i sektionen. Åbn dialogboksen "Sideopsætning" > fanen Layout og slå "Speciel første side" fra. Sørg for, at "Anvend på" er sat til "Denne sektion". Klik OK. Nu har sektionen ikke speciel første side, og sidehoved/sidefod, der er i funktion, gælder alle sider i sektionen (medmindre du har slået forskellig lige og ulige side til ...).

Sørg nu for, at "Sammenkæd med forrige sektion" er slået FRA i den sidefod, der nu er i funktion.
Indsæt sidetal på første side i sektionen igen.
Nu skulle der ikke komme sidetal på i første sektion, men hvis der hænger noget fra tidligere, så slet det.
Avatar billede Mimar Nybegynder
16. april 2013 - 13:58 #3
Du er genial :-) TAK! Svar?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. april 2013 - 14:08 #4
Velbekomme. Held og lykke med specialet.