Avatar billede tobrukDk Novice
15. april 2013 - 13:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

angiver kun 1 i databasen

Hej

Jeg sidde virkelig meget et stort problem til halsen!

Jeg har 1 til 20 checkbox, det vil sige hvis jeg f.eks tag og klik/tilføj 2, 5, 9, og 20 så har de value med det tale/nummer som skal ind i databasen.

<form action="#" method="post">
        <table width="100%">
            <tr>
                <td>
                    <label><input type="checkbox" name="foo[]" value="1" class="new"> Grund Brand</label>
                </td>
                <td>
                    <label><input type="checkbox" name="foo[]" value="2" class="new"> Funktion brand</label>
                </td>
                <td>
                    <label><input type="checkbox" name="foo[]" value="3" class="new"> Holdleder brand</label>
                </td>
            </tr>

            <tr>
                <td>
                    <label><input type="checkbox" name="foo[]" value="4" class="new"> Grund redning</label>
                </td>
                <td>
                    <label><input type="checkbox" name="foo[]" value="5" class="new"> Funktion redning</label>
                </td>
                <td>
                    <label><input type="checkbox" name="foo[]" value="6" class="new"> Holdleder redning</label>
                </td>
            </tr>

            <tr>
                <td>
                    <label><input type="checkbox" name="foo[]" value="7" class="new"> Grund inkvartering/forplejning</label>
                </td>
                <td>
                    <label><input type="checkbox" name="foo[]" value="8" class="new"> Funktion inkvartering/forplejning</label>
                </td>
                <td>
                    <label><input type="checkbox" name="foo[]" value="9" class="new"> Holdleder inkvartering/forplejning</label>
                </td>
            </tr>
            <tr>
                <td>
                    <label><input type="checkbox" name="foo[]" value="10" class="new"> Grund kommunikation</label>
                </td>
                <td>
                    <label><input type="checkbox" name="foo[]" value="11" class="new"> Grund kommunikation</label>
                </td>
                <td>
                    <label><input type="checkbox" name="foo[]" value="12" class="new"> Holdleder kommunikation</label>
                </td>
            </tr>
            <tr>
                <td>
                    <label><input type="checkbox" name="foo[]" value="13" class="new"> Chauffør</label>
                </td>
                <td>
                    <label><input type="checkbox" name="foo[]" value="14" class="new"> Nødbehandler</label>
                </td>
                <td>
                    <label><input type="checkbox" name="foo[]" value="15" class="new"> Kystlivredder</label>
                </td>
            </tr>
            <tr>
                <td>
                    <label><input type="checkbox" name="foo[]" value="16" class="new"> Redningsdykker</label>
                </td>
                <td>
                    <label><input type="checkbox" name="foo[]" value="17" class="new"> Røgdykkerinstruktør</label>
                </td>
                <td>
                    <label><input type="checkbox" name="foo[]" value="18" class="new"> Holdleder kommunikation</label>
                </td>
            </tr>
            <tr>
                <td>
                    <label><input type="checkbox" name="foo[]" value="19" class="new"> Overtændingsinstruktør</label>
                </td>
                <td>
                    <label><input type="checkbox" name="foo[]" value="20" class="new"> Førstehjælpsinstruktør</label>
                </td>
                <td>
                    <input type="submit" name="godkendt" value="Tilføj" class="new">
                </td>
            </tr>
        </table>
        </form>

før jeg tilføj min function til siden/file så gøre jeg sådan her;

<?php
        if(isset($_POST["godkendt"]))
        {
            foreach ($_POST['foo'] as $check)
            {
                              echo $check;
                //$uddannelse_indstillinger = $mebe->uddannelse_indstillinger();
            }
        ?>

Efter hvis jeg klik på 2, 5, 9 og 20 så komme de alle sammen frem uden problemer med at vise hvilken værdi du har.

så da jeg fandt ud af den angive de tale som jeg havde klik på så lå problemet ind i min function side/file hvor jeg havde min function.

function uddannelse_indstillinger()
    {
        if ($stmt = $this->mysqli->prepare('INSERT INTO `uddannelse` (`rank_U`, `id_navn`, `id_bruger`, `godkendt`) VALUES (?, ?, ?, ?)')) {

            /* Bind parametre */
            $stmt->bind_param('isii', $rank_U, $id_navn, $id_bruger, $godkendt);

            /* Sæt værdier på parametrene */
            $rank_U = $check;
            $id_navn = $_SESSION["navn"];
            $id_bruger = $_SESSION["id"];
            $godkendt = 0;

            /* Eksekver forespørgslen */
            $stmt->execute();

            if($stmt->insert_id && $stmt->insert_id > 0)
            {
                echo '<meta http-equiv="refresh" content="0;URL=".curPageURL().">';
            }

            $stmt->close();

        } else {
            /* Der er opstået en fejl */
            echo 'Der opstod en fejl i erklæringen: ' . $this->mysqli->error;
        }

Når jeg tilføjer min uddannelser i checkbox f.eks 2-4 stykker eller mere eller bare i, så skal den ligge dem alle samme ind i databasen.

Problemet;

Det som er problemet 100% det er at den ikke vil angiver andre tal endnu 1, det vil sige klik jeg på 20 så få den bare 1 og tilføjer jeg bare 1 så få den også bare 1 ligemeget hvad, så ligemeget hvad jeg tilføj eller sætter på så få jeg kun 1 hele vej.

et eller andet sted for den bare talet 1, ligemeget hvad.

Håber du kan hjælp mig videre til at få klart det her problem!
Avatar billede tobrukDk Novice
15. april 2013 - 15:37 #1
skulle bare gør sådan her ind i function:

function uddannelse_indstillinger()
    {
        foreach ($_POST["foo"] as $RANK)
        {
            if($stmt = $this->mysqli->prepare(' INSERT INTO `uddannelse` (`rank_U`, `id_navn`, `id_bruger`, `godkendt`) VALUES (?, ?, ?, ?)' ))
            {

                /* Bind parametre */
                $stmt->bind_param('isii', $rank_U, $id_navn, $id_bruger, $godkendt);

                /* Sæt værdier på parametrene */
                $rank_U = $RANK;
                $id_navn = $_SESSION["navn"];
                $id_bruger = $_SESSION["id"];
                $godkendt = 0;

                /* Eksekver forespørgslen */
                $stmt->execute();

                if($stmt->insert_id && $stmt->insert_id > 0)
                {
                    echo '<meta http-equiv="refresh" content="0;URL=".curPageURL().">';
                }

                $stmt->close();

            }
            else
            {
                /* Der er opstået en fejl */
                echo 'Der opstod en fejl i erklæringen: ' . $this->mysqli->error;
            }
Avatar billede tobrukDk Novice
15. april 2013 - 15:42 #2
KLART OPGAVEN SELV!
Avatar billede tobrukDk Novice
15. april 2013 - 15:42 #3
SVAR!
15. april 2013 - 18:02 #4
Jamen til lykke med selv at have fundet løsningen.

Det er min erfaring, at det at formulere et spørgsmål kan vise sig at være en hjælp til at løse problemet.  Tit kører jeg fast i et problem og beslutter at spørge på Eksperten eller et andet forum.  Derved tvinges jeg til at gennemtænke og formulere problemstillingen objektivt og systematisk så det kan forstås af andre og dokumentere hvad jeg har gjort og de alternativer jeg har forsøgt.  Ofte fører det til, at jeg indser hvor jeg er gået galt i byen eller at jeg kommer i tanker om et alternativ jeg endnu ikke har forsøgt, og som så viser sig at virke.
Avatar billede tobrukDk Novice
15. april 2013 - 23:25 #5
Kender det godt #4 ! :)