Avatar billede Vicki Nybegynder
15. april 2013 - 11:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ny bærbar - grafikkort

Hej eksperter

Jeg står og skal købe en ny bærbar PC, og har følgende krav/behov:

- 13,3" skærm
- intel5 processer
- pænt design

Jeg bruger mest computeren til Office og internettet. Derudover vil jeg meget gerne kunne spille SimCity på den. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue grafikkort-universet, og håber derfor, I kan hjælpe!

SimCity kræver et grafikkort på mindst 512 MB med enten et nVidia 7800 eller bedre, et  AMD -chipsæt med mindst ATI Radeon HD 2x00 eller bedre eller Intel Series 4 integreret grafikkort eller bedre (https://help.ea.com/dk/article/simcity-system-requirements).

Jeg har kig på følgende to computere, men er i tvivl om de opfylder kravet til grafikkortet, for at kunne spille SimCity:

1: Asus UX32A-R3013H: http://www.computercity.dk/product/12799483/ux32a-r3013h&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

2: Asus Zenbook UX32VD-R3001H: http://www.proshop.dk/Baerbar/ASUS-ZENBOOK-UX32VD-R3001H-2370077.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite

Kan I anbefale den ene frem for den anden? (Eller har I et helt 3. godt bud på en bærbar?)

Mit max budget er 7.000 kr.

På forhånd tak :-)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
15. april 2013 - 13:52 #1
Lad være med at se på minimum spillene kræver, se på hvad der anbefales.
Du risikere ellers ikke at kunne spille en evt efterfølger.

Skal du Game, så er det en god rettesnor at finde et grafikkort over/mindst GTX 660m.
Dit nye kort skal jo gerne kunne holde mindst et par år.

Husk:
Bliver grafikkortet i en stationær for langsomt, så skifter man det.
Bliver grafikkortet i en bærbar for langsomt, så smider man hele pcen ud (groft sagt).
Avatar billede Vicki Nybegynder
01. maj 2013 - 11:37 #2
Tak for input.