Avatar billede delphiuser Mester
13. april 2013 - 11:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skriver korrekt i INI fil men henter ikke korrekt fra INI fil

Hej eksperter.

Jeg har i mit program lavet en ini fil som jeg bruger til at gemme diverse opsætninger i programmet. det går også helt fint for mig at få tilført alle ændringer i programmet til min ini fil men så kommer problemet at den vil ikke hente oplysningerne ud rigtigt. nu har jeg prøvet at lege med det her et stykke tid. men kan ikke få det til at virke som det skal.

Lige pt har jeg kun en settings i min inifil men det kommer meget mere endnu.

Når jeg skrivet til min ini fil ser min kode sådan her ud.

procedure TForm2.Button2Click(Sender: TObject);
var
MyINI: TINIFile;
PathToIniFile: String;
begin
  PathToIniFile := IncludeTrailingBackslash(ExtractFilePath(ParamStr(0))) + 'jpnet.ini';
  MyINI := TINIFile.Create(PathToIniFile);
  MyINI.WriteString('Generelt', 'Startside', edit1.Text);
  MyINI.Free;
end;

Når jeg så vil benytte mig at at trykke på den knap som skal hente min startside frem kommer den med AVG søgemaskine hvor den skriver i søgefeltet ikke fundet og i adresse linien skriver den ikke fundet.

min kode ser sådan her ud når jeg vil hente min startside fra min ini fil.

procedure TForm1.Image4Click(Sender: TObject);
var
MyINI: TINIFile;
MyString, PathToFile: String;
begin
PathToFile := IncludeTrailingPathDelimiter(ExtractFilePath(ParamStr(0)));
MyINI := TINIFile.Create(PathToFile + 'jpnet.ini');
MyString := MyINI.ReadString('Generet', 'Startside', 'ikke fundet');
edit1.Text:=MyString;
MyINI.Free;
webbrowser1.GoHome;
webbrowser1.Navigate(MyString);
end;

Håber i kan hjælpe mig til hvad fejlen er. På forhånd tak for hjælpen

Hilsen Delphiuser
Avatar billede kroning Nybegynder
13. april 2013 - 12:07 #1
Du mangler et l i 'Generet'
Avatar billede vallemanden Nybegynder
13. april 2013 - 12:09 #2
hvordan ser din ini fil ud?
Avatar billede 2Mida Praktikant
13. april 2013 - 12:09 #3
Der er ihvertfald fejl i Generelt når du læser! Du mangler et l
Avatar billede delphiuser Mester
13. april 2013 - 12:49 #4
Ja det kunne jeg se da i gjorde mig opmærksom på det. det er det med at man glor sig blind på noget også ikke kan se det.
Avatar billede delphiuser Mester
13. april 2013 - 13:03 #5
nu fik jeg så lige et problem med noget mere som skal tilføjes min ini fil.

Jeg har under mine indstillinger en fane hvor jeg kan vælge at sætte flueben udfor hvilke værktøjslinier man ønsker at få vist.

min kode ser sådan her ud.

procedure TForm2.Button2Click(Sender: TObject);
var
MyINI: TINIFile;
PathToIniFile: String;
begin
  PathToIniFile := IncludeTrailingBackslash(ExtractFilePath(ParamStr(0))) + 'jpnet.ini';
  MyINI := TINIFile.Create(PathToIniFile);
  MyINI.WriteString('Generelt', 'Startside', edit1.Text);
  MyINI.WriteString('Tools', 'Adresselinie', checkbox2.Checked);
  MyINI.WriteString('Tools', 'Statusbar', checkbox4.checked);
  MyINI.WriteString('Tools', 'Navigation', checkbox3.checked);
  MyINI.WriteString('Tools', 'Favoriter', checkbox1.checked);
  MyINI.Free;
end;

men jeg får følgende fejl...

[DCC Warning] netind.pas(63): W1002 Symbol 'IncludeTrailingBackslash' is specific to a platform
[DCC Error] netind.pas(66): E2010 Incompatible types: 'string' and 'Boolean'
[DCC Error] netind.pas(67): E2010 Incompatible types: 'string' and 'Boolean'
[DCC Error] netind.pas(68): E2010 Incompatible types: 'string' and 'Boolean'
[DCC Error] netind.pas(69): E2010 Incompatible types: 'string' and 'Boolean'
[DCC Fatal Error] F2063 Could not compile used unit 'netind.pas'

alle fejlende er ved Tools delen...
Avatar billede kroning Nybegynder
13. april 2013 - 16:17 #6
Du skal bruge WriteBoolean
Avatar billede delphiuser Mester
13. april 2013 - 17:41 #7
smid et svar for det virker.
Avatar billede kroning Nybegynder
13. april 2013 - 17:47 #8
svar