Avatar billede newuser Nybegynder
12. april 2013 - 14:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Computerskærm med opløsning 2560x1440+

Hejsa,

Jeg har set der er kommet flere relative billige 27"/29" skærme med en opløsning på 2560x1440 eller mere.

Er der nogle der har erfaringer med dissse skærme til denne pris, eller skal man ofre mere?

Det primære behov er webdesign/grafik (og ikke spil). Så skærmen skal selvfølgelig vise "ægte farver", som de fleste ser dem. (Skriver sidstnævnte, da jeg har fundet ud af min gamle HP skærm faktisk ikke viser farverne som de fleste skærme).

Håber I kan give lidt gode råd?
Avatar billede milter Ekspert
12. april 2013 - 15:33 #1
Mht. farver, så kan du betale formuer for skærme og stadig have forskellig gengivelse af den amme farve på dem. Problemet her er farvekalibrering, som du kan læse lidt om her:

http://webdesign.tutsplus.com/articles/workflow/is-color-calibration-necessary-in-web-design/

http://www.webdesignerdepot.com/2010/04/how-to-calibrate-color-for-the-web/
Avatar billede NielsErikK Juniormester
12. april 2013 - 17:23 #2
Enig med #1
Dog har selve skærmen også en del at sige.

Groft sagt skal du fravælge TN paneler og gå efter IPS, men de koster.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. april 2013 - 13:10 #3
Afmeldt overvågning af spørgsmålet.
Avatar billede newuser Nybegynder
02. maj 2013 - 09:27 #4
milter > vil godt give dig points, læg venligst et svar.
Avatar billede milter Ekspert
02. maj 2013 - 10:33 #5
Kommer her :-)