Avatar billede TobiasOvermark Nybegynder
11. april 2013 - 14:08 Der er 13 kommentarer

Lenovo Ideapad Y500 fortsat

Det var desværre ikke en mulighed at få monteret en Samsung 840 250 GB. på produktet, som du rådgav mig til at spørge om i det sidste indlæg.

Bør jeg så vælge produktet fra http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbar-computer/LEY500954138G/lenovo-ideapad-y500-15-6-barbar-pc-954138g-sort eller http://www.dustinhome.dk/product/5010667085/lenovo-ideapad-y500-ci7-2-4-8gb-1000-16-ssd-gt650m-sli-fhd-15-6-w8/?utm_campaign=edbpriser&utm_source=edbpriser.dk&utm_medium=pricecompare&utm_content=1007&ShowPriceIncVat=true da det ikke var en mulighed at få monteret en anden Harddisk.

(Produktet fra Dustinhome.dk har været nede i prisen 8.500 og kommer det nok igen - så bare tag udgangspunkt fra, at prisen er den samme)
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. april 2013 - 14:12 #1
Er det denne tråd du henviser til?
http://www.eksperten.dk/spm/979386
Husk at lade være med at uddele point til du har fået noget du kan bruge der er nogen der spekulerer mere på point end på at hjælpe!
Avatar billede TobiasOvermark Nybegynder
11. april 2013 - 14:15 #2
Det er den tråd ja :)
Avatar billede TobiasOvermark Nybegynder
11. april 2013 - 14:17 #3
Og det er ikke en mulighed at monterer ny harddisk nogen af siderne. (Hvilket er lidt skuffende) ;)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 16:06 #4
Du skal ikke tage dig af poko1, han trænger bare til at se Gnavne Gamle Mænd he he.
(han kan naturligvis også kigge på hans nye fine guide i stedet)

Ingen af de to butikker er kendt for at være "gode" til at lave tilpasninger af deres pcer.

dustinhome.dk ligger meget tit i den dyre ende af butikker.

Hvis prisen er den samme skal du vælge den fra dustinhome.
Prisforskellen bør ikke være ret stor, max omkring 350 kroner som diff er på edbpriser.
Alt over ca 300 kroner i diff så ville jeg vælge den billigste.
Avatar billede TobiasOvermark Nybegynder
11. april 2013 - 16:09 #5
Ja det var også bare for at vide, hvilken en af dem der er den bedste.

Jeg har ikke kunne finde andre butikker, hvor denne maskine er i - derfor har jeg lige nu kun de to muligheder. Hvis du render ind i den, et andet sted, så bare skriv på denne tråd :)
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 16:28 #6
Synes jeg har set den til ca 7500 kroner, men nok med anden cpu og HDD samt mindre RAM.

Er det noget jeg skal se om jeg kan komme på hvor var henne ?
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 16:35 #7
Jeg er kommet på det, det var via USA, hvilket indebær der ikke er dansk tastatur.
Avatar billede TobiasOvermark Nybegynder
11. april 2013 - 18:45 #8
Ja - jeg har snakket med min mor om det, og vi er blevet enige om at købe via. Elgiganten (Det nærmeste prisfald) fordi vi har brug for at kunne få fuld support, hvis noget går i stykker.

Vi håber dog at vi kan få den til under 8.500 kr.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 21:04 #9
RAM stiger i pris, det vil modvirke det du håber på.
Mit gæt er den holder prisen et stykke tid, særligt fordi den ikke presses i pris af andre forhandlere.
Den er yderlig først på lager om noget tid til den annoncerede pris.

Der omsættes for få af den type, til det typisk er der firmaernes mainstream udsalg har fokus.
Der er for mange folk der ikke ved hvor stor betydning det har, at der er to og ikke kun et grafikkort.

Det er nemmere for dem at stoppe halv dårlige CPU med ok GHz i et billigt bundkort sammen med langsom RAM og HDD, lade som om en HD 4000 grafikchip i CPU er fantastisk (de nævner naturligvis helst ikke det kun er en chip næsten alle nyere Intel CPU har), evt et til spil sløvt ægte grafikkort (de lovpriser så multimedia), for så at sælge løs i 4500-6500 kroners området.

Jeg kan naturligvis ikke udelukke den i morgen ryger på tilbud.
Avatar billede LastMann Nybegynder
11. april 2013 - 21:09 #10
Har du tænkt på denne her:
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1038847/Toshiba-Qosmio-X870149.html

Den har godt nok kun et i5 cpu, men et NVIDIA GeForce 670M med 3 GB dedikeret videohukommelse. Og så kun til 7500,- kr.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
11. april 2013 - 21:58 #11
2,0 GHz Intel Core i5-3210M
Det har du ret i gør lidt ondt.

670m er typisk langsommere end 2 GTX 650m i SLI.
Du skal op på 670mx for ca. at matche.

Tilbudet er dog ok billigt.
Avatar billede TobiasOvermark Nybegynder
11. april 2013 - 22:04 #12
Bærbaren er for tung, og skærmen er for stor - Den skal kunne bruges til transport, frem og tilbage fra gym.
Avatar billede NielsErikK Juniormester
17. april 2013 - 13:21 #13
Husk selv at lukke denne version af dit spørgsmål, ved at godkende et svar du selv lægger.

Jeg afmelder overvågning af spørgsmålet da her ikke mere er aktivitet.

Held og lykke med "dit prisfald".  :-)