Avatar billede newuser Nybegynder
09. april 2013 - 20:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lag med css.

Hej,

Jeg er i gang med at lære at lave hjemmesider med den "nye" teknologi. Har lidt kendskab til det fra i gamle dage.

Jeg har tidligere lavet hjemmesider op med tabeller, og jeg nu har fokus på at gøre det i CSS, som man gør i dag.

Mit spørgsmål er, at det korrekt opbygning, at bruge css (divs) ved at lægge dem oven på hinanden? (hvis det er det jeg ønsker, for at få den ønskede visuelle opbygning).

Fx: hvis man har en vandret topmenu i hele toppen af hjemmesiden, og man så lader en venstre menu overlappe den (så venstre hjørne af begge menuer har samme placering)

... håber I forstår.
Avatar billede olebole Juniormester
09. april 2013 - 20:24 #1
<ole>

I princippet er der ikke regler for, hvor du kan lægge elementer indenfor viewport'en. Om det så er hensigtsmæssigt, er en anden ting  =)

Du kan sagtens lægge elementer ovenpå hindanden, men du skal passe på med generelt at positionere elementer absolut. position:absolute anvendes primært til at placere elementer indenfor elementer med position:relative.

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
09. april 2013 - 20:26 #2
PS: CSS har ikke specielt noget at gøre med DIV. CSS er et styling-sprog, du ligeså godt kan bruge på TABLE elementer som på DIV
Avatar billede newuser Nybegynder
02. maj 2013 - 09:23 #3
Læg venligst "svar".
Avatar billede olebole Juniormester
02. maj 2013 - 16:20 #4
Ellers tak, jeg samler ikke point. Læg selv et svar og accepter det, så tråden lukkes  =)
Avatar billede newuser Nybegynder
06. maj 2013 - 10:56 #5
Læg venligst et svar olebole, selvom du ikke samler på point, Tak.
Avatar billede newuser Nybegynder
04. juni 2013 - 06:30 #6
Lukker!