Avatar billede thomasmyg Nybegynder
09. april 2013 - 12:59 Der er 1 løsning

PowerShell, mail til AD bruge hvis kode snrt udløber

Jeg er igang med, prøver, at strikke et script sammen, som skal kigge i AD og sende en mail til brugere, hvis kodeord er ved at udløbe. det er overhoved ikke noget jeg er 100 meter mester i så jeg har googlet og fundet et, men skal bruge lidt hjælp til at få det til og virke.

Min kode er:
Import-Module ActiveDirectory

$maxdays=(Get-ADDefaultDomainPasswordPolicy).MaxPasswordAge.TotalDays
$summarybody="Name `t ExpireDate `t DaysToExpire `n"

(Get-ADUser -filter {(mail -like "*@[mit domæne]") -and (Enabled -eq "True") -and (PasswordNeverExpires -eq "False")} -properties *) | Sort-Object pwdLastSet |
foreach-object {

    $lastset=Get-Date([System.DateTime]::FromFileTimeUtc($_.pwdLastSet))
    $expires=$lastset.AddDays($maxdays).ToShortDateString()
    $daystoexpire=[math]::round((New-TimeSpan -Start $(Get-Date) -End $expires).TotalDays)
    $samname=$_.samaccountname
    $firstname=$_.GivenName
    if (($daystoexpire -eq 14) -or ($daystoexpire -eq 7) -or ($daystoexpire -eq 3) -or ($daystoexpire -eq 1) -or ($daystoexpire -eq 0)) {
    #if ($daystoexpire -le 14) {
        $ThereAreExpiring=$true

        # CONFIG: Enter from email address.
        $emailFrom = "administrator@[mit domæne]"
        # CONFIG: Replace domain domain.com with your email domain. Do not change $samname.
        $emailTo = "$samname@[mit domæne]"
        if ($daystoexpire -eq 0) {
        # CONFIG: Enter text for subject and body of email notification for zero days remaining.
            $subject = "$firstname, your password has expried!"
            $body = "$firstname,
Your password has expired and you must change it immediately. No further email notifications will be sent.

Contact support at extension XXXX for assistance."
        }
        Else {
        # CONFIG: Enter text for subject and body of email notification for 14, 7, 3, and 1 days remaining.
            $subject = "$firstname, your password expires in $daystoexpire day(s)!"
            $body = "$firstname,
Your password expires in $daystoexpire day(s).

If you are using a Windows computer, press Ctrl + Alt + Del the click Change password.

If you are using a Mac computer follow the instructions at http://sharepoint/Documentation to change your password.
"
        }
        # CONFIG: Enter your smtp server here.
        $smtpServer = "[servernavn].[mit domæne]"
        $smtp = new-object Net.Mail.SmtpClient($smtpServer)
        $smtp.Send($emailFrom, $emailTo, $subject, $body)

        $summarybody += "$samname `t $expires `t $daystoexpire `n"
    }
    elseif ($daystoexpire -lt 0) {
        $ThereAreExpiring=$true
        # Add a note to the report email, but don't notify user.
        $summarybody += "$samname `t $expires `t $daystoexpire `n"
    }
if ($ThereAreExpiring) {
    # CONFIG: From address for report to Helpdesk/IT Admin staff.
    $emailFrom = "administrator@[mit domæne]"
    # CONFIG: Address to send report email to (for Helpdesk/IT Admin staff.
    $emailTo = "thomas@[mit domæne]"
    # CONFIG: Subject for report email.
    $subject = "Expiring passwords"
    $body = $summarybody
    # CONFIG: SMTP Server.
    $smtpServer = "[erver navn].[mit domæne]"
    $smtp = new-object Net.Mail.SmtpClient($smtpServer)
    $smtp.Send($emailFrom, $emailTo, $subject, $body)
}
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
25. juni 2013 - 11:33 #1
Løste det selv.

Import-Module ActiveDirectory

$maxdays=(Get-ADDefaultDomainPasswordPolicy).MaxPasswordAge.TotalDays
$summarybody="Name `t ExpireDate `t DaysToExpire `n"

(Get-ADUser -filter {(mail -like "*@ITBPsupport.dk") -and (Enabled -eq "True") -and (PasswordNeverExpires -eq "False")} -properties *) | Sort-Object pwdLastSet |
foreach-object {

    $lastset=Get-Date([System.DateTime]::FromFileTimeUtc($_.pwdLastSet))
    $expires=$lastset.AddDays($maxdays).ToShortDateString()
    $daystoexpire=[math]::round((New-TimeSpan -Start $(Get-Date) -End $expires).TotalDays)
    $samname=$_.samaccountname
    $firstname=$_.GivenName
    if (($daystoexpire -eq 11) -or ($daystoexpire -eq 7) -or ($daystoexpire -eq 3) -or ($daystoexpire -eq 1) -or ($daystoexpire -eq 0)) {
    #if ($daystoexpire -le 11) {
        $ThereAreExpiring=$true

        # CONFIG: Enter from email address.
        $emailFrom = "administrator@ITBPsupport.dk"
        # CONFIG: Replace domain domain.com with your email domain. Do not change $samname.
        $emailTo = "$samname@ITBPsupport.dk"
        if ($daystoexpire -eq 0) {
        # CONFIG: Enter text for subject and body of email notification for zero days remaining.
            $subject = "$firstname, your password has expried!"
            $body = "$firstname,
Your password has expired and you must change it immediately. No further email notifications will be sent.

Contact support at extension XXXX for assistance."
        }
        Else {
        # CONFIG: Enter text for subject and body of email notification for 14, 7, 3, and 1 days remaining.
            $subject = "$firstname, your password expires in $daystoexpire day(s)!"
            $body = "$firstname,
Your password expires in $daystoexpire day(s).

If you are using a Windows computer, press Ctrl + Alt + Del the click Change password.

If you are using a Mac computer follow the instructions at http://sharepoint/Documentation to change your password.
"
        }
        # CONFIG: Enter your smtp server here.
        $smtpServer = "aragorn.ITBPsupport.dk"
        $smtp = new-object Net.Mail.SmtpClient($smtpServer)
        $smtp.Send($emailFrom, $emailTo, $subject, $body)

        $summarybody += "$samname `t $expires `t $daystoexpire `n"
    }
    elseif ($daystoexpire -lt 0) {
        $ThereAreExpiring=$true
        # Add a note to the report email, but don't notify user.
        $summarybody += "$samname `t $expires `t $daystoexpire `n"
    }
if ($ThereAreExpiring) {
    # CONFIG: From address for report to Helpdesk/IT Admin staff.
    $emailFrom = "administrator@ITBPsupport.dk"
    # CONFIG: Address to send report email to (for Helpdesk/IT Admin staff.
    $emailTo = "thomas@ITBPsupport.dk"
    # CONFIG: Subject for report email.
    $subject = "Expiring passwords"
    $body = $summarybody
    # CONFIG: SMTP Server.
    $smtpServer = "aragorn.ITBPsupport.dk"
    $smtp = new-object Net.Mail.SmtpClient($smtpServer)
    $smtp.Send($emailFrom, $emailTo, $subject, $body)
}