Avatar billede lenka Nybegynder
13. august 2001 - 10:39 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

feedback på banner

Kunne jeg ikke lige få noget feedback på disse to banner-designs?

1. http://abel.erichsen.com/jay/index2.html
(html banner)

2. http://abel.erichsen.com/jay/banner1a-anim.gif
(animeret gif)
Avatar billede a_c Nybegynder
13. august 2001 - 10:41 #1
De er meget lækre men jeg synes dæleme godt nok at nummer 2 fylder for meget.

A_C
Avatar billede jelzin101 Praktikant
13. august 2001 - 10:41 #2
1\'eren fin og afdæmpet.

2\'eren -animation må gerne ske en smule hurtigere.
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
13. august 2001 - 10:41 #3
De ser jo ikke så dårlige ud...
Det kan du jo godt finde ud af ;)

Hvordan giver man banner karakter? *S* Ok, hvis vi går frem fra:
ikke bestået / bestået
så er de helt klart bestået ;)

Det ser godt ud at du lægger skygger på de ord, du vil fremhæve :)

::sunlock.dk::
Avatar billede lenka Nybegynder
13. august 2001 - 10:46 #4
a_c >> ja, 18 K :( Jeg har prøvet at skære så meget som muligt, men der er en del små giffer.

Ellers hurtigt feedback man får her!! :)
Avatar billede a_c Nybegynder
13. august 2001 - 10:51 #5
Ja, men 18 k det er for meget selvom det er lækkert. Et par småbilleder lidt HTML kode og din banner så har man pludselig en side der loader så mega langsomt. Det er selvfølgelig ligemeget når man sidder med den fede ADSL opkobling, men det er det jo desværre ikke alle der gør. : )
Avatar billede lenka Nybegynder
13. august 2001 - 10:54 #6
Ok-- takker.. så må jeg jo se hvor jeg ellers kan skære ned.
Hvad plejer at være OK størrelsesmæssigt?
Avatar billede a_c Nybegynder
13. august 2001 - 11:01 #7
Ja det er jo svært at sige, men ifølge http://www.brugervenlighed.dk/ taler vi om ca. 30 kb for hele siden.
Jeg synes jeg kan huske at Rolf Molich snakker om at en side skal kunne loade på 10 sekunder. Hvis du kigger på Jakob Nielsens site må man formode at du ifølge ham skal meget længere ned - men han er jo også lidt ekstrem.
Ja det hjalp nok ikke en skid :)
mvh A_C

Avatar billede lenka Nybegynder
13. august 2001 - 11:11 #8
meget praktisk URL at kende, takker for den!
Og tak for svarene - det hjælper altid at orientere sig :)
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
13. august 2001 - 11:12 #9
a_c <<<

Jakob Nielsen... siger han ikke også INGEN grafik overhovedet???

::sunlock.dk::
Avatar billede a_c Nybegynder
13. august 2001 - 11:16 #10
Du kan jo selv tjekke her
www.useit.com
Lækkert design :)
Avatar billede sunlock.dk Nybegynder
13. august 2001 - 11:18 #11
a_c <<<

Ok... han har ÉT billed (new) *hehe*

::sunlock.dk::
Avatar billede jakoba Nybegynder
13. august 2001 - 11:19 #12
relief effekten på teksten er god. og burde nok være der hele tiden for når det bare er fladt hvidt på lyseblår er din tekst ret svær at læse. Det animerede banner er alt for stort. Brugeren får tid til at blive irriteret før han ser det og så er den reklameværdi røget.

mvh JakobA
Avatar billede a_c Nybegynder
13. august 2001 - 11:21 #13
....Ja han går da helt amok med det new billede , hæ hæ