Avatar billede freja98jan Nybegynder
05. april 2013 - 11:22 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MaxStr definition i C5

Jeg sidder med en C5 4.0SP1 SQL.
I den version er der lavet et eller andet setup, der tillader strenge af meget stor størrelse.

Eks.
TEST.XAL
======================
STR 1000000 &i

Simpel en-linjes xal, som er helt legal.

Hvor er det defineret hvor stor maxstr er ?
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2013 - 15:09 #1
Jeg mener max er 1023 tegn.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2013 - 15:11 #2
Så selv om man kan erklære strenge der er større en 1023 tegn så bliver "overskudet" smit væk
Avatar billede freja98jan Nybegynder
05. april 2013 - 15:35 #3
Det er ikke rigtigt. Det ville jeg selv svare hvis jeg ikke vidste bedre.
Du kan i din C5 heller ikke lave ovenstående xal uden at du får en fejl, ikke ?

Men i den C5 jeg sidder med lige nu, der kan ovenstående xal oversættes uden problemer !!!

Derfor må der være en tilpasning enten i sql eller i c5 integrationen med sql, der gør at store strenge kan defineres i C5SQL.
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2013 - 16:32 #4
I de ældre versioner af C5 får man ikke fejl ved "for store" strenge. Men det gælder stadig af strenge ikke kan være større end 1000 tegn (måske 1023).
Avatar billede freja98jan Nybegynder
31. maj 2013 - 11:53 #5
Lukket uden løsning.