Avatar billede Mimar Nybegynder
04. april 2013 - 19:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fjern sektioner i dokument

Hej

Jeg har indsat et bilag (et word dokument) i mit speciale (et andet word 2007 dokument).

Mit problem er nu, at sidetallet hvor jeg har indsat bilaget springer fra side 203 til side 2. Jeg kan også se at den samme sted springer fra sektion 4 til sektion 5 og at der på den følgende side springes til sektion 9 osv. Jeg har prøvet at sammenkæde med forrige sektion, men det virker ikke.

Så hvordan får jeg de rigtige sidetal på - eller sletter de sektioner, så jeg får de rigtige sidetal?

Det skal måske nævnes at bilaget er koverteret fra PDF til word.

Håber i kan hjælpe derude.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. april 2013 - 23:13 #1
Lad sektionsskiftene være og ret sidetallene, hvor det er nødvendigt.

I hver af de sektioner, hvor sidetallet ikke er, som du ønsker det:
Marker det sidetal, der skal ændres.
Vælg fanen "Indsæt".
Klik på pilen under "Sidetal" og vælg "Formater sidetal".
Vælg "Fortsæt fra forrige sektion".
Klik "OK".
Avatar billede Mimar Nybegynder
05. april 2013 - 10:44 #2
Super mange tak.

Nu har der dg meldt sig et nyt problem. Efter jeg har sat det pågældende dokument ind har den ændret på margenerne længere oppe i dokumentet. Når jeg prøver at sætte den til "normal" siger den, at "Højre eller ventre margen, spaltebredden eller afsnits indykningen er for stor ift sidebredden i nogle sektioner"

HVad gør jeg her?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
05. april 2013 - 11:33 #3
(Du skal ikke lave dine egne indlæg som "Svar" men som "Kommentar" - når du har fået hjælp af en person, skal du bede vedkommende om at lægge et "Svar", som du så kan acceptere).

Det er ikke muligt at give et præcist svar på dit spørgsmål uden at vide mere om dit dokument. Sideopsætning (inkl. margener) knytter sig til sektioner. Hver sektion kan have sin egen opsætning. Sektioner adskilles af sektionsskift (slå formateringsmærker til, så du kan se dem: Ctrl+Shift+8).

Du kan tilrette margener i dialogboksen Sideopsætning i hver af de sektioner, som ikke er OK.

TIP: Når du har rettet i en sektion og klikket OK, kan du gå til den næste sektion, som skal rettes på samme måde. Så kan du gentage ændring af indstillingerne ved at taste F4 (gentager sidste handling).
Avatar billede Mimar Nybegynder
05. april 2013 - 14:21 #4
Okay tak. Jeg prøver mig frem. Var ikke klar over, hvordan det fungerede, men så må du gerne lave et svar :)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
05. april 2013 - 15:08 #5
Held og lykke med specialet.
Avatar billede Mimar Nybegynder
05. april 2013 - 17:40 #6
Tak :)