Avatar billede liseA Nybegynder
04. april 2013 - 15:45 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Footer kun på sidste side

Hej alle eksperter

Jeg har lavet en rapport, hvor jeg gerne vil have logo og adr-linje på den sidste side. Jeg kan bare ikke finde en løsning der kan gøre det. Jeg har prøvet med forskellige koder i "fields", hvor jeg så kun kan have teksten med, men det virker ikke.

Rapporten kan varierer fra 10-100 sider. Så jeg ved aldrig om der er et lige eller ulige antal sider. Rapporten bliver printet i pjeceformat (A3 foldet på midten).

Håber der er nogle der kender til en løsning?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
04. april 2013 - 16:20 #1
Se:
http://www.thedoctools.com/wordtips/speciel-sidehoved-sidefod-sidste-side-i-dokument/

Du kan godt have et billede (logo) inde i en feltkonstruktion.

Jeg ved ikke, hvordan du har styret opsætningen, men hvis du i sidefoden, som er i brug på sidste side indsætter felt(er) som vist nedenfor, vises de kun på den side, som har det højeste sidetal = sidste side.

Adressen: Lav en feltkonstruktion som denne, hvor du skriver den ønskede tekst mellem citationstegnene:
{ IF{ Page }={ NumPages }"Skriv adressen her" }

Logo: Lav en feltkonstruktion som denne, hvor du indsætter selve logoet mellem citationstegnene:
{ IF{ Page }={ NumPages }"INDSÆT LOGO HER" }

Alle feltklammer skal laves ved at taste Ctrl+F9 - kan ikke skrives med alm. tegn.
Avatar billede liseA Nybegynder
05. april 2013 - 09:43 #2
Nice, nu kan jeg få det til at virke.

Men nu har jeg bare det problem at på de forrige sider, der er der flueben ved at sidehoved og -fod er forskellige på ulige og ligesider. Efter det sidste tekst i rapporten, hvor jeg vil have min "sidste sides sidefod" har jeg indsat et sektionsskift, og klikket af at sidehoved- og fod skal være den samme som forrige. Men når jeg så også klikker af at det skal være forskelligt på lige og ulige sider, så ændres det i hele rapporten til at blive det samme på alle sider. Så når min sidste side er på en lige eller ulige side (alt efter hvilken side jeg har oprettet sidste sides sidefod på), så bliver sidefoden udskrevet på den forkerte side.

Hvad gør man så?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
05. april 2013 - 11:54 #3
Enhver sektion i et dokument har potentielt 3 forskellige sidehoveder og sidefødder. 1-3 af dem kan være i brug:

1. Sidehoved/fod for første side i sektionen - er i brug for første side i sektionen, hvis "Speciel første side" er slået til i den sektion.

2. Sidehoved/fod for lige sider i sektionen - er i brug på alle lige sider, hvis "Forskellig lige og ulige" er slået til i den sektion.

3. Sidehove/fod for alle andre sider. Hvis hverken "Forskellig lige og ulige" eller "Speciel første side" er slået til, gælder denne for alle sider i sektionen.

Sørg for at tilrette både lige og ulige sidefod til det ønskede indhold.
Avatar billede liseA Nybegynder
08. april 2013 - 11:47 #4
Det er jeg også med på.

Men jeg har 4 sektioner. Og i sektion 3, skal sidehoved og -fod være forskellige på lige- og uligesider.

Når jeg så prøver at slå dette fra i indstillingerne i de 3 øvrige sektioner, så slår det også igennem i sektion 3. Så det bliver det samme på alle sider.
Jeg kan godt få lov at lave designet/indholdet i sidehoved- og -fod forskelligt i de 4 sektioner. Jeg kan bare ikke få lov at fravælge "lige og ulige" sider uden det slår igennem på hele dokumentet.

Nogle forslag til hvad der kan være galt?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
08. april 2013 - 12:42 #5
Der er ikke noget galt. Det er, hvad Microsoft kalder "by design".

"Forskellig lige og ulige" gælder alt eller intet. Sådan er det. Hvis du slår den til eller fra, gælder det hele dokumentet, selv om der i dialogboksen er valgt f.eks. denne sektion.

Du kan jo slå indstillingen til og så, i de sektioner, hvor der ikke skal være forskellig lige/ulige sider, sørge for, at sidehoved og -fod er sat ens op for lige og ulige sider.
Avatar billede liseA Nybegynder
08. april 2013 - 13:15 #6
Øv øv. Men så er det vel heller ikke muligt kun at indsætte logo og adr-linje på den sidste side i folderen?

For hvis jeg kun indsætter feltkoderne i den sidste sektion i en ulige sides sidefod, så bliver det printet på den anden sidste side i stedet for på bagsiden af folderen. Og indsætter jeg det både på en lige og en ulige side, så bliver det printet på de to sidste sider.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
08. april 2013 - 14:16 #7
Har du prøvet? Du skal indsætte feltkoden i både lige og ulige sidefod. Hvis du laver feltkoden som anvist, vises indholdet kun på den side, der har det sidste/største sidetal, og det er jo kun den allersidste side, uanset om det er en lige eller ulige side.
Avatar billede liseA Nybegynder
08. april 2013 - 14:25 #8
Ja det har jeg. Det bliver printet på de to sidste sider. Og ikke kun det højste sidetal.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
08. april 2013 - 15:14 #9
Har du prøvet at slå feltkoder til og at krydstjekke det hele? Hos mig virker det - kun visning på sidste side, uanset om jeg har lige eller ulige side til sidst.
Avatar billede liseA Nybegynder
25. april 2013 - 08:13 #10
Tak for hjælpen.
Det virker med felt koden. (jeg kan selvfølgelige bare ikke kun få det på den sidste side når der automatisk bliver indsat tomme sider, i printet.)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
25. april 2013 - 09:51 #11
Velbekomme.