Avatar billede elscorcho Nybegynder
03. april 2013 - 20:46 Der er 4 kommentarer

PHP net2ftp

net2ftp

Hej Eksperter
Jeg har for nogle ør siden overtaget styringen af en hjemmeside med et CMS system lavet af en anden bygget op over net2ftp det har virket fint indtil for ca en uge siden nu giver det følgende fejl:

Unable to select the MySQL database. Please check your MySQL database settings in net2ftp's configuration file settings.inc.php.

Min fil settings.inc.php ser ud som følger:

<?php

//  -------------------------------------------------------------------------------
//  |                  net2ftp: a web based FTP client                              |
//  |              Copyright (c) 2003-2007 by David Gartner                        |
//  |                                                                              |
//  -------------------------------------------------------------------------------
//  |                                                                              |
//  |  Enter your settings and preferences below.                                  |
//  |                                                                              |
//  |  The structure of each line is like this:                                    |
//  |    $net2ftp_settings["setting_name"] = "setting_value";                      |
//  |                                                                              |
//  |  BE CAREFUL WHEN EDITING THE FILE: ONLY EDIT THE setting_value, AND DO NOT    |
//  |  ERASE THE " OR THE ; CHARACTERS.                                            |
//  -------------------------------------------------------------------------------

// ----------------------------------------------------------------------------------
// Basic settings
// ----------------------------------------------------------------------------------

// Enter your email address
// This is used as "from" address when sending files in attachment
$net2ftp_settings["email_feedback"] = "myEmail";

// Default language and skin (look in /languages and /skins to see which are available)
$net2ftp_settings["default_language"] = "it";
$net2ftp_settings["default_skin"]    = "blue";

// Enter the address of your help pages, support forum or ticket system
// This will add a link in the footer; leave empty if you don't have this
$net2ftp_settings["help_text"] = "";
$net2ftp_settings["help_link"] = "";

// PHP error reporting
//$net2ftp_settings["error_reporting"] = "NONE";
$net2ftp_settings["error_reporting"] = "standard";
//$net2ftp_settings["error_reporting"] = "ALL";

// Fix PNG images
$net2ftp_settings["fix_png"] = "yes";

// ----------------------------------------------------------------------------------
// Admin Panel username and password
// If no password is set, the Admin panel will not be accessible by anyone
// ----------------------------------------------------------------------------------

$net2ftp_settings["admin_username"] = "admin";
$net2ftp_settings["admin_password"] = "";

// ----------------------------------------------------------------------------------
// Message on Browse screen
// ----------------------------------------------------------------------------------

$net2ftp_settings["message_browse"] = "";

// ----------------------------------------------------------------------------------
// A MySQL database is optional. It can be used for: logging the users,
// checking the consumption of network and server resources (data transfer
// volume and script execution time), and checking the user's home directory
// ----------------------------------------------------------------------------------

// MASTER SETTING that overrides the other settings below: use a database?
$net2ftp_settings["use_database"] = "yes"; // "yes" or "no"

// Enter your MySQL settings
$net2ftp_settings["dbusername"] = "myUser";
$net2ftp_settings["dbpassword"] = "myPassword";
$net2ftp_settings["dbname"]    = "myDB";
$net2ftp_settings["dbserver"]  = "hostingmysql02.register.it"; // on many configurations, this is "localhost"

// Switch different types of logs on or off
$net2ftp_settings["log_access"] = "yes";
$net2ftp_settings["log_error"]  = "yes";

// Delete logs which are older than X days automatically
$net2ftp_settings["log_length_days"] = 31; // number of days

// ----------------------------------------------------------------------------------
// Files bigger than this limit will be excluded from:
// upload, download, copy, move, search, view, edit
// ----------------------------------------------------------------------------------

$net2ftp_settings["max_filesize"]  = "50000000";  // in Bytes, default 50 MB

// Note: IF YOU WANT TO ALLOW LARGE FILE UPLOADS, YOU MAY HAVE TO ADJUST
//      THE FOLLOWING PARAMETERS:
//      1 - in the file php.ini: upload_max_filesize, post_max_size,
//          max_execution_time, memory_limit
//      2 - in the file php.conf: LimitRequestBody

// ----------------------------------------------------------------------------------
// Server resource consumption settings
// ----------------------------------------------------------------------------------

// Switch consumption checking on or off
$net2ftp_settings["check_consumption"] = "no";

// Maximum data transfer volume per day (in Bytes)
$net2ftp_settings["max_consumption_ipaddress_datatransfer"] = 50000000; // per IP address
$net2ftp_settings["max_consumption_ftpserver_datatransfer"] = 50000000; // per FTP server

// Maximum script execution time per day (in seconds)
$net2ftp_settings["max_consumption_ipaddress_executiontime"] = 1500; // per IP address
$net2ftp_settings["max_consumption_ftpserver_executiontime"] = 1500; // per FTP server

// Check the user's home directory?
$net2ftp_settings["check_homedirectory"] = "no";

// ----------------------------------------------------------------------------------
// DO NOT CHANGE ANYTHING BELOW THIS LINE
// ----------------------------------------------------------------------------------

$net2ftp_settings["application_version"] = "0.96";
$net2ftp_settings["application_build_nr"] = "43";

// Is this net2ftp.com, or a net2ftp installation elsewhere
$net2ftp_settings["net2ftpdotcom"] = "no";

// Google Adsense advertisements
// Not shown when using HTTPS to avoid warnings on each pageload
$net2ftp_settings["show_google_ads"] = "no";

?>

En hver hjælp vil blive meget værdsat!

VH Eigil
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. april 2013 - 20:57 #1
Stemmer disse sql info:

// Enter your MySQL settings
$net2ftp_settings["dbusername"] = "myUser";
$net2ftp_settings["dbpassword"] = "myPassword";
$net2ftp_settings["dbname"]    = "myDB";
$net2ftp_settings["dbserver"]  = "hostingmysql02.register.it"; // on many configurations, this is "localhost"

Det ligner default settings?
Avatar billede elscorcho Nybegynder
06. april 2013 - 14:38 #2
Hej tak for svaret det er settings jeg har sat ind i min post for ikke at putte dem der er brugt ud på nettet, jeg har sikret mig at de oplysninger jeg bruger er korrekte.
Avatar billede jakobdo Ekspert
06. april 2013 - 21:30 #3
Ja ok. :o)
Og du er sikker på de info du taster er korrekte?
Kan du logge ind med de info via phpmyadmin ?
Avatar billede elscorcho Nybegynder
14. april 2013 - 16:06 #4
Tak for indsatsen, jeg fandt selv ud af det til sidst, register havde ændret navnet på databasen uden at oplyse om det... Så jeg skulle ændre i en php side et helt andet sted.

/Eigil