Avatar billede kartolux Nybegynder
13. august 2001 - 09:15 Der er 40 kommentarer og
3 løsninger

Submit kun 1 gang...

Jeg kalder i dag en side, som opretter en ordre med en knap. Da siden tager lidt tid om at starte, kan man klikke flere gange, inden der sker noget. Derved oprettes flere ordrer. Hvordan undgår jeg det?

Koden til min knap ses her:

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\"><!--
    document.write (\'<FORM><INPUT TYPE=\"button\" onclick=\"java script:self.document.location.href=\\\'kuponmailsubmit.asp?ArticleId=<% =articleID %>&Antal1=<%=KuponFeltValue1%>&Antal2=<%=KuponFeltValue2%>&Antal3=<%=KuponFeltValue3%>&Antal4=<%=KuponFeltValue4%>&pro1=<%=pro1%>&pro2=<%=pro2%>&pro3=<%=pro3%>&pro4=<%=pro4%>&levid=<%=levid%>\\\';\" value=\" Afsend kuponen som email - tryk kun 1 gang... \" class=\"BUTTON3\"><\\/FORM>\');
//-->
</SCRIPT>

Avatar billede setien Nybegynder
13. august 2001 - 09:23 #1
<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body bgcolor=\"#000000\">
<table width=\"300\">
    <SCRIPT language=\"JavaScript\">
    function afsend() {
    if(document.cookie == \"\") {
        alert(\"afsender!\");
        document.location.href=\'kuponmailsubmit.asp?ArticleId=<% =articleID %>&Antal1=<%=KuponFeltValue1%>&Antal2=<%=KuponFeltValue2%>&Antal3=<%=KuponFeltValue3%>&Antal4=<%=KuponFeltValue4%>&pro1=<%=pro1%>&pro2=<%=pro2%>&pro3=<%=pro3%>&pro4=<%=pro4%>&levid=<%=levid%>\';
        document.cookie = \"sendt\";
        }
    else {
        alert(\"Du har sendt før...\");
        }
    document.write (\'<FORM><INPUT TYPE=\"button\" onclick=\"afsend();\" value=\" Afsend kuponen som email - tryk kun 1 gang... \" class=\"BUTTON3\"><\\/FORM>\');
    </SCRIPT>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
13. august 2001 - 09:31 #2
Dette her er lettere at læse, og giver det samme resultat

<FORM action=\"kuponmailsubmit.asp\" method=GET>
<input type=hidden name=ArticleId value=\"<%=ArticleId%>\">
<input type=hidden name=Antal1 value=\"<%=KuponFeltValue1%>\">
<input type=hidden name=Antal2 value=\"<%=KuponFeltValue2%>\">
<input type=hidden name=Antal3 value=\"<%=KuponFeltValue3%>\">
<input type=hidden name=Antal4 value=\"<%=KuponFeltValue4%>\">
<input type=hidden name=pro1 value=\"<%=pro1%>\">
<input type=hidden name=pro2 value=\"<%=pro2%>\">
<input type=hidden name=pro3 value=\"<%=pro3%>\">
<input type=hidden name=levid value=\"<%=levid%>\">

<input type=submit value=\" Afsend kuponen som email - tryk kun 1 gang... \" class=\"BUTTON3\">
</FORM>

Men til spm!
Er denne side \"kuponmailsubmit.asp\", så den sendes \"til sig selv\"?
Så burde du lave det om.
Avatar billede kartolux Nybegynder
13. august 2001 - 09:33 #3
Hvis jeg bruger din kode, så vil den slet ikke sende. Det er nok fordi, jeg lige har prøvet. Måske skal man sætte cookiens levetid til 10 sekunder eller slette den, når ordren er gennemført?
Avatar billede setien Nybegynder
13. august 2001 - 09:36 #4
kartolux: sådan som det er nu, gemmer den cookie indtil du lukker browseren og åbner den igen...
Jeg kan godt sætte den til 10 sekunder.
Der kommer lige noget ny kode om 10 sekunder:)
Avatar billede kartolux Nybegynder
13. august 2001 - 09:38 #5
Idanielsen > Siden vi arbejder med hedder bestillingskuponmail.asp

Så det er en anden side (kuponmailsubmit.asp) der kaldes.
Avatar billede setien Nybegynder
13. august 2001 - 09:42 #6
Jeg skulle mene at det her virker, men jeg har ikke testet det :

<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body bgcolor=\"#000000\">
<table width=\"300\">
    <SCRIPT language=\"JavaScript\">
    function afsend() {
    if(document.cookie == \"\") {
        alert(\"afsender!\");
        document.location.href=\'kuponmailsubmit.asp?ArticleId=<% =articleID %>&Antal1=<%=KuponFeltValue1%>&Antal2=<%=KuponFeltValue2%>&Antal3=<%=KuponFeltValue3%>&Antal4=<%=KuponFeltValue4%>&pro1=<%=pro1%>&pro2=<%=pro2%>&pro3=<%=pro3%>&pro4=<%=pro4%>&levid=<%=levid%>\';
        var d = new Date();
        var timeout = 10; // antal sekunders varighed
        d.setTime(d.getTime()+(1000*timeout));
        document.cookie = \"sendt;expires=\"+d.toUTCString();

        }
    else {
        alert(\"Du har sendt før...\");
        }
    document.write (\'<FORM><INPUT TYPE=\"button\" onclick=\"afsend();\" value=\" Afsend kuponen som email - tryk kun 1 gang... \" class=\"BUTTON3\"><\\/FORM>\');
    </SCRIPT>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede kartolux Nybegynder
13. august 2001 - 09:50 #7
Den viser stadig \"Du har sendt før\", når jeg trykker på knappen. Kan man give cookien et unikt navn? Jeg bruger andre cookies i systemet.

Eller er det tids-funktionen, der skal laves anderledes?
Avatar billede setien Nybegynder
13. august 2001 - 09:55 #8
Problemet er, at du stadig har cookien fra før liggende i systemet.

Du kan enten slette den cookie, eller også ændre den kode jeg lige sendte dig så den ikke undersøger om der er en cookie i forvejen (udkommenter if og else linierne)...
Avatar billede kartolux Nybegynder
13. august 2001 - 10:04 #9
Problemet er, at jeg godt kan slette mine cokkies, men det er en forkert, jeg sletter, så andre data går tabt. Hvis man nu kaldte den cookie, du skriver for \"Submit\", hvordan ville dokument.cookie sætningen så se ud?
Avatar billede setien Nybegynder
13. august 2001 - 10:21 #10
<html>
<head>
<title></title>
</head>
<body bgcolor=\"#000000\">
<table width=\"300\">
    <SCRIPT language=\"JavaScript\">
    function afsend() {
    if(document.cookie == \"\") {
        alert(\"afsender!\");
        document.location.href=\'kuponmailsubmit.asp?ArticleId=<% =articleID %>&Antal1=<%=KuponFeltValue1%>&Antal2=<%=KuponFeltValue2%>&Antal3=<%=KuponFeltValue3%>&Antal4=<%=KuponFeltValue4%>&pro1=<%=pro1%>&pro2=<%=pro2%>&pro3=<%=pro3%>&pro4=<%=pro4%>&levid=<%=levid%>\';
        var d = new Date();
        var timeout = 10; // antal sekunders varighed
        d.setTime(d.getTime()+(1000*timeout));
        document.cookie = \"name=Submit;sendt;expires=\"+d.toUTCString();

        }
    else {
        alert(\"Du har sendt før...\");
        }
    document.write (\'<FORM><INPUT TYPE=\"button\" onclick=\"afsend();\" value=\" Afsend kuponen som email - tryk kun 1 gang... \" class=\"BUTTON3\"><\\/FORM>\');
    </SCRIPT>
</table>
</body>
</html>
Avatar billede kartolux Nybegynder
13. august 2001 - 10:47 #11
Jeg forstår det ikke. Det ser ud som om, at siden læser en anden cookie, fordi den siger, at jeg har sendt før. Måske er cookies ikke løsningen.
Avatar billede kartolux Nybegynder
13. august 2001 - 11:36 #12
setien: Jeg har fundet noget på nettet. Kan det bruges?

Dette indsættes i headeren:

<script language=\"JavaScript\"><!--
function disable(href) {
    for (var i=0; i<document.links.length; i++) {
        if (document.links[i].href == href) {
            document.links[i].href = \'java script:;\';
            document.links[i].onclick = \'\';
        }
//--></script>

og dette i body:

<a href=\"http://www.erhvervstilbud.dk/forside.asp\" onClick=\"setTimeout(\'disable(\\\'\' + this.href + \'\\\'),100\')\">forside</a>

Jeg forstår ikke, hvad der sker, men det er noget med, at når man har klikket, kan man ikke klikke igen...

Avatar billede roenving Novice
13. august 2001 - 13:26 #13
Det den laver er at fjerne din href-værdi fra dit anchor -- ideen er da på en eller led meget simpel -- og burde bare virke !-]
Avatar billede kartolux Nybegynder
13. august 2001 - 13:43 #14
roenving : Hvis du kigger på min kode (øverst på denne side) kan du så give mig den færdige kode, som kun sender ordren 1 gang?  :0)
Avatar billede roenving Novice
13. august 2001 - 13:54 #15
Jeg ved ikke ...

men prøv det her (ideen er den samme, jeg har ikke lige overblik over om det er lovligt, men såvidt jeg husker ... =·}

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\"><!--
    document.write (\'<FORM><INPUT TYPE=\"button\" onclick=\"java script:self.document.location.href=\\\'kuponmailsubmit.asp?ArticleId=<% =articleID %>&Antal1=<%=KuponFeltValue1%>&Antal2=<%=KuponFeltValue2%>&Antal3=<%=KuponFeltValue3%>&Antal4=<%=KuponFeltValue4%>&pro1=<%=pro1%>&pro2=<%=pro2%>&pro3=<%=pro3%>&pro4=<%=pro4%>&levid=<%=levid%>\\\';self.onClick=\'\'\" value=\" Afsend kuponen som email - tryk kun 1 gang... \" class=\"BUTTON3\"><\\/FORM>\');
//-->
</SCRIPT>

hth
jes
Avatar billede setien Nybegynder
13. august 2001 - 13:58 #16
Det virker fint for mig. Cookies er bestemt ikke den eneste løsning. Prøv på en anden maskine?
Eller prøv evt. at rename filen.
Avatar billede kartolux Nybegynder
13. august 2001 - 14:06 #17
roenving: Den kommer med fejl: \')\' expected ved karakter 221 i linjen.

Skal det med timer-delen indsættes i headeren?
Avatar billede setien Nybegynder
13. august 2001 - 14:08 #18
Jeps. Timerdelen smider du bare ind i headeren hvor din window.onload funktion var før.
Avatar billede setien Nybegynder
13. august 2001 - 14:10 #19
Hvorfor har du ikke adgang til body ?

Har du adgang til hele frameset filen?
Så skal du nemlig bare lave den her :

<script language=\"javascript>

    function afsend() {
    if(document.cookie == \"\") {
        alert(\"afsender!\");
        document.location.href=\'kuponmailsubmit.asp?ArticleId=<% =articleID %>&Antal1=<%=KuponFeltValue1%>&Antal2=<%=KuponFeltValue2%>&Antal3=<%=KuponFeltValue3%>&Antal4=<%=KuponFeltValue4%>&pro1=<%=pro1%>&pro2=<%=pro2%>&pro3=<%=pro3%>&pro4=<%=pro4%>&levid=<%=levid%>\';
        var d = new Date();
        var timeout = 10; // antal sekunders varighed
        d.setTime(d.getTime()+(1000*timeout));
        document.cookie = \"name=Submit;sendt;expires=\"+d.toUTCString();

        }
    else {
        alert(\"Du har sendt før...\");
        }

</script>
<frameset onload=\"afsend();\" ...
Avatar billede roenving Novice
13. august 2001 - 14:13 #20
Ups ... \'-erne skal selvfølgelig escapes (og der skal ; til at afslutte javascriptet):

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\"><!--
    document.write (\'<FORM><INPUT TYPE=\"button\" onclick=\"java script:self.document.location.href=\\\'kuponmailsubmit.asp?ArticleId=<% =articleID %>&Antal1=<%=KuponFeltValue1%>&Antal2=<%=KuponFeltValue2%>&Antal3=<%=KuponFeltValue3%>&Antal4=<%=KuponFeltValue4%>&pro1=<%=pro1%>&pro2=<%=pro2%>&pro3=<%=pro3%>&pro4=<%=pro4%>&levid=<%=levid%>\\\';self.onClick=\\\'\\\';\" value=\" Afsend kuponen som email - tryk kun 1 gang... \" class=\"BUTTON3\"><\\/FORM>\');
//-->
</SCRIPT>
Avatar billede kartolux Nybegynder
13. august 2001 - 14:15 #21
Nu har jeg lagt det hele ind på siden, men den kommer med den samme fejl: \')\' expected ved karakter 221 og min knap kommer ikke frem.

Er det bare en syntax-fejl?
Avatar billede kartolux Nybegynder
13. august 2001 - 14:22 #22
roenving: Det ser ud til at virke, hvis man opfører sig rimeligt :0)

Men hvis jeg \"pumper\" knappen kan jeg nå at oprette 4 ordrer.

Kan man sætte en værdi et sted?
Avatar billede setien Nybegynder
13. august 2001 - 14:37 #23
Har du droppet cookie approachet?
Avatar billede kartolux Nybegynder
13. august 2001 - 14:50 #24
setien: Nej, men jeg kan ikke få den til at finde den rigtige cookie :0)

Jeg har en cookie, hvor en brugers data ligger. Den bliver slettet, eller også siger knappen \"Du har sendt før\" når jeg bruger denne funktion.

Så cookien fra din kode skal måske hedde noget andet, jeg kan ærligt talt ikke gennemskue det  :0)

Det jeg helst ville have var en funktion, der var STENSIKKER. Man må aldrig kunne oprette 2 ordrer, fordi man trykker 2 gange. Derfor tænkte jeg, at cookie-systemet måske ikke var hurtigt nok. Måske skal cookien skrives med sessionid på serveren med en levetid på 20 sekunder?
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. august 2001 - 09:43 #25
Denne er ikke testet, men det ku da være skæg om den virkede:

<form ... onsubmit=\"this.onsubmit=\'return false;\'; return true;\">

mvh JakobA
Avatar billede setien Nybegynder
14. august 2001 - 09:47 #26
kartolux : Ah! Jeg fangede ikke at du brugte en cookie allerede - problemet er, at du kun kan have én cookie per side. Du skal sørge for at smide den eksisterende information sammen med den information om at der ER blevet submittet, og så tage den information separat ud - og så skal du ikke have expires på så kort tid.

Det kan godt være lidt tricky, men det virker helt sikkert.
Men det kan godt være at det virker bedre med en hidden form element til at smide information i.
Avatar billede roenving Novice
14. august 2001 - 09:52 #27
>>jakoba
Ja det ku\' det faktisk være !

>>kartolux
Jeg sad og tænkte på, om du skriver i en frame eller det er et popup-vindue.

Hvis du nu skriver det i en frame indeni et frameset, kan du så ikke få adgang til at sætte en global variabel i frameset-dokumentet, altså:
<script>var submitted=false;</script>

og så lave din submit sådan:

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\"><!--
    document.write (\'<FORM><INPUT TYPE=\"button\" onclick=\"if !top.submitted {top.submitted=true;self.document.location.href=\\\'kuponmailsubmit.asp?ArticleId=<% =articleID %>&Antal1=<%=KuponFeltValue1%>&Antal2=<%=KuponFeltValue2%>&Antal3=<%=KuponFeltValue3%>&Antal4=<%=KuponFeltValue4%>&pro1=<%=pro1%>&pro2=<%=pro2%>&pro3=<%=pro3%>&pro4=<%=pro4%>&levid=<%=levid%>\\\'};\" value=\" Afsend kuponen som email - tryk kun 1 gang... \" class=\"BUTTON3\"><\\/FORM>\');
//-->
</SCRIPT>

Hvis det er en pop-up, skal du bruge opener i stedet for top

hth
jes
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. august 2001 - 10:37 #28
Det var muligt, blot ikke helt så let, jeg måtte udvide med en lille funktion:

<html>
<head>
<script language=\'javascript\'> <!--

function noMoreSubmit() {
    alert(\"Formen er allerede submitted een gang.\");
    return false;
}; //end noMoreSubmit()

// --> </script>

</head>
<body>

<form name=\'minform\'
      action=\'java script:void(alert(\"submitted \" +document.minform.data.value))\'
      onSubmit=\"this.onsubmit=noMoreSubmit;return true;\">
<input name=\'data\' type=\'text\' value=\'olsen\'>
<input type=\'submit\' value=\'send\'>
</form>

</body>
</html>

mvh JakobA
Avatar billede kartolux Nybegynder
14. august 2001 - 11:38 #29
Tak for jeres kommentarer og hjælp :)

setien: Jeg tror, jeg vil droppe cookie ideen - jacoba har lavet en spændende mulighed her til sidst.

roenving: Jeg bruger ikke frames eller popup-vinduer.

jacoba: Jeg har nu testet din seneste idé - den med \"olsen\". Den ser meget spændende ud. Hvis du nu kigger på denne kode, som var oplægget til selve dette spørgsmål, tror du så at du kan implementere din ide i denne? Jeg er ikke i stand til at ændre på selve \"grundkoden\", men kunne forestille mig, at din nomoresubmit idé skulle indsættes i head-sektionen på min side - helt som du viser det. Og i body skal så indsættes nedenstående \"knap-kode\" i rigtig syntaks.

Kode til knap (og dermed alle formens variabler):

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\"><!--
    document.write (\'<FORM><INPUT TYPE=\"button\" onclick=\"java script:self.document.location.href=\\\'kuponmailsubmit.asp?ArticleId=<% =articleID %>&Antal1=<%=KuponFeltValue1%>&Antal2=<%=KuponFeltValue2%>&Antal3=<%=KuponFeltValue3%>&Antal4=<%=KuponFeltValue4%>&pro1=<%=pro1%>&pro2=<%=pro2%>&pro3=<%=pro3%>&pro4=<%=pro4%>&levid=<%=levid%>\\\';\" value=\" Afsend kuponen som email - tryk kun 1 gang... \" class=\"BUTTON3\"><\\/FORM>\');
//-->
</SCRIPT>

Hvad bliver den rigtige kode, som skal indsættes i headeren, og hvordan bliver den rigtige kode til min knap?
Avatar billede kartolux Nybegynder
14. august 2001 - 12:02 #30
Min kone spørger om noget sjovt. Kan man ikke bare fjerne musemarkøren og disable enter-knappen, mens ordren ekspederes? De kvinder, de kvinder  :)

Eller er hun inde på noget rigtigt??????
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. august 2001 - 12:06 #31
Jeg stemmer meget stærkt for at vi skfter til lars\'s måde at skrive det på:

<FORM action=\"kuponmailsubmit.asp\" method=GET>
<input type=hidden name=ArticleId value=\"<%=ArticleId%>\">
<input type=hidden name=Antal1 value=\"<%=KuponFeltValue1%>\">
<input type=hidden name=Antal2 value=\"<%=KuponFeltValue2%>\">
<input type=hidden name=Antal3 value=\"<%=KuponFeltValue3%>\">
<input type=hidden name=Antal4 value=\"<%=KuponFeltValue4%>\">
<input type=hidden name=pro1 value=\"<%=pro1%>\">
<input type=hidden name=pro2 value=\"<%=pro2%>\">
<input type=hidden name=pro3 value=\"<%=pro3%>\">
<input type=hidden name=levid value=\"<%=levid%>\">
<input type=submit value=\" Afsend kuponen som email - tryk kun 1 gang... \" class=\"BUTTON3\">
</FORM>

og der skal du så blot have tilføjet den der onsubmit i <form kommandoen:

<FORM action=\"kuponmailsubmit.asp\" method=GET
      onSubmit=\"this.onsubmit=noMoreSubmit;return true;\">

og scriptet i head:

<script language=\'javascript\'> <!--

function noMoreSubmit() {
    confirm(\"Data er afsendt een gang.\\nØnsker du at bestille mere?\");
    return false;
}; //end noMoreSubmit()

// --> </script>

mvh JakobA
Avatar billede roenving Novice
14. august 2001 - 12:09 #32
jakoba er åbenbart optaget af noget andet, så prøv denne her (jakobas inde i din):

<SCRIPT LANGUAGE=\"JavaScript\"><!--document.write (\'<FORM form name=\\\'minform\\\' action=\\\'java script:void(alert(\"submitted \" +document.minform.data.value))\\\' onSubmit=\"this.onsubmit=noMoreSubmit;return true;\"><script language=\\\'javascript\\\'><!--function noMoreSubmit() {alert(\"Formen er allerede submitted een gang.\");return false;}; //end noMoreSubmit()//--></script><INPUT TYPE=\"button\" onclick=\"java script:self.document.location.href=\\\'kuponmailsubmit.asp?ArticleId=<% =articleID %>&Antal1=<%=KuponFeltValue1%>&Antal2=<%=KuponFeltValue2%>&Antal3=<%=KuponFeltValue3%>&Antal4=<%=KuponFeltValue4%>&pro1=<%=pro1%>&pro2=<%=pro2%>&pro3=<%=pro3%>&pro4=<%=pro4%>&levid=<%=levid%>\\\';\" value=\" Afsend kuponen som email - tryk kun 1 gang... \" class=\"BUTTON3\"><\\/FORM>\');
//-->
</SCRIPT>

Jamen, tror du så ikke dine brugere bliver gal på dig, fordi de måske springer til noget andet og det giver mulighed for problemer !!-)
Avatar billede roenving Novice
14. august 2001 - 12:11 #33
Nåeh ...

jeg fik jo ikke lige opdateret -- men nu er den der forhåbentlig !~]
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. august 2001 - 12:15 #34
Jo man kan godt gøre musemarkøren usynlig, men der er der desværre stadig, og så har jo hverken vi eller brugeren nogen anelse om hvad der tilfældigvis bliver klikket på.

Disable [enter]. Ja det kan vi, men vi skal stadig have det andet til ældre browsere. \'disable\' atributten er vist fra HTML4.0 så IE4 og NS4 vil ignorere den.
Det er så også fejlen med javascriptet. der findes browsere der ikke fatter det. (men vi skal lidt længere tilbage). Og der er brugere der har disablet javascript (ca 1% af de mest frygtsomme).

mvh JakobA
Avatar billede kartolux Nybegynder
14. august 2001 - 12:24 #35
Hej!

I headeren har jeg sat:

<script language=\'javascript\'> <!--

function noMoreSubmit() {
    confirm(\"Data er afsendt een gang.\\nØnsker du at bestille mere?\");
    return false;
}; //end noMoreSubmit()

// --> </script>

Og min form ser nu sådan ud:

<FORM action=\"kuponmailsubmit.asp\" method=GET onSubmit=\"this.onsubmit=noMoreSubmit;return true;\">
<input type=hidden name=ArticleId value=\"<%=ArticleId%>\">
<input type=hidden name=Antal1 value=\"<%=KuponFeltValue1%>\">
<input type=hidden name=Antal2 value=\"<%=KuponFeltValue2%>\">
<input type=hidden name=Antal3 value=\"<%=KuponFeltValue3%>\">
<input type=hidden name=Antal4 value=\"<%=KuponFeltValue4%>\">
<input type=hidden name=pro1 value=\"<%=pro1%>\">
<input type=hidden name=pro2 value=\"<%=pro2%>\">
<input type=hidden name=pro3 value=\"<%=pro3%>\">
<input type=hidden name=levid value=\"<%=levid%>\">
<input type=submit value=\" Afsend kuponen som email - tryk kun 1 gang... \" class=\"BUTTON3\">
</FORM>

Men den fanger ikke museklikket. Hvad er der galt?
Avatar billede kartolux Nybegynder
14. august 2001 - 12:28 #36
Vrøvl - jeg prøvede igen -det virker!!!
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. august 2001 - 12:34 #37
Noget helt andet vil jeg tro. Det er jo ligesom det samme problem du har haft hele tiden med alle de andre løsninger også.
Kunne det være der ligger en anden <form kommando tidligere i filen, og ikke blev afsluttet med </form> før den vi arbejder med?

Den eneste (meget lille) fejl i det du skriver et at du ikke sætter \' eller \" tegn omkring alle strengparametre
eg:
<input type=\"hidden\" name=\'ArticleId\' value=\"<%=ArticleId%>\">

Kunne det være at din asp-variabel ArticleId indeholder \"-tegn?

mvh JakobA
Avatar billede kartolux Nybegynder
14. august 2001 - 12:36 #38
Jeg afsatte ekstra points til setien og roenving - 10 points til hver for indsatsen.

jacoba: Ligegyldigt hvor svinsk, jeg pumper knappen nu, kan der kun oprettes 1 ordre. Kanon! Laver du ikke lige et svar?

Tak for hjælpen alle  :0)
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. august 2001 - 12:36 #39
Nogle af dine feltnavne i formen er præcis de samme navne som asp navnene. Kunne det give et problem i asp med at skelne imellem dem?
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. august 2001 - 12:38 #40
Hvis ingen af ovenstående løser op i noget, ku så så poste et link hvor vi kan kikke på siden? eller paste hel koden ind her?
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. august 2001 - 12:40 #41
Ok :-))
Avatar billede kartolux Nybegynder
14. august 2001 - 12:44 #42
jacoba: Det virker!!! Det virker!!!  Læs over dine sidste to indslag.

Tak for hjælpen!

Hvis I har lyst, må I gerne se mit projekt. Det er ikke åbnet endnu, men under udvikling.

NB! Husk at oprette kupondata (I menuen)
NB! Husk at abonnere på nyhedsbrev (Ellers virker det ikke) Alle slettes fra listen igen inden vi starter - bare rolig :0)

http://www.erhvervstilbud.dk/forside.asp

Avatar billede jakoba Nybegynder
14. august 2001 - 14:22 #43
Ja sorry. Når jeg først kommer igang er det svært at stoppe igen :-))
tak for points.

Ups. gå op i vis(wiev) menuen og vælg skrifttyper(fontsize) til større eller største. Sådan ser det ud når man bruger stor skrift på sin skærm. Så hvad med at lave tabellerne som een stor tabel og lade popopwinduet være resizebart.

mvh JakobA