Avatar billede alpha82 Nybegynder
26. marts 2013 - 18:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til design i formmail (HTML)

Hejsa, har et problem med min formmail på denne side http://fladfiskeskeen.dk/bestilling.htm

Jeg vil gerne ha' et lidt pænere design, bl.a mht at text felterne skal stå lige under hinanden.

Det hvor navn, adr, og by står, er helt fint og behøves ikke ændret.

Kan man evt ændre farve i formmailen ??

Håber i kan hjælpe.

Her er koden som den ser ud nu:

<strong>(Skriv antal styk)</strong>
<br><br>
40 gr. Rød&nbsp;
<INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="40 gr. rød" SIZE="2"><br>

40 gr. Gul&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="40 gr. gul" SIZE="2"><br>

40 gr. Blå&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="40 gr. blå" SIZE="2"><br>

40 gr. Grøn
<INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="40 gr. grøn" SIZE="2"><br>
<br>

60 gr. Rød&nbsp;
<INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="60 gr. rød" SIZE="2"><br>

60 gr. Gul&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="60 gr. gul" SIZE="2"><br>

60 gr. Blå&nbsp;&nbsp;&nbsp;
<INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="60 gr. blå" SIZE="2"><br>

60 gr. Grøn
<INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="60 gr. grøn" SIZE="2"><br>
<br>
26. marts 2013 - 20:14 #1
1.  Hvad angår farve, så giver du nu hele siden en blå baggrund ved i koden at skrive

<body bgcolor="#243F60" ... o.s.v.

Hvis du vil ændre farven på det hele sætter du blot en anden 'bgcolor' ind, såsom bgcolo="red" .  Hvis du vil bevare den blå baggrund, men ændre farve i firkanten med formen, så styres det af den anden div i koden.  Hvor der nu står

<div style="text-align:center">

kan du skrive, for eksempel:

<div style="text-align:center; background-color:red">

2.  For at få inputfelterne pænt under hinanden kunne du putte dem i en tabel.

Dit fieldset koder du nu således:

<fieldset>
<input type="hidden" name="recipient" value="bestilling@fladfiskeskeen.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Bestilling Fladfiskeskeen">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.fladfiskeskeen.dk/ordre.htm">
<strong>(Skriv antal styk)</strong>
<br><br>
40 gr. Rød
<INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="40 gr. rød" SIZE="2"><br>
40 gr. Gul
<INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="40 gr. gul" SIZE="2"><br>
...o.s.v.

Der kunne du bruge sådan en kode:

<fieldset>
<input type="hidden" name="recipient" value="bestilling@fladfiskeskeen.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Bestilling Fladfiskeskeen">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.fladfiskeskeen.dk/ordre.htm">

<table>
<tr><td colspan="2"><strong>(Skriv antal styk)</strong></td><tr>
<tr><td colspan="2"> </td></tr>
<tr>
<td>40 gr. Rød</td>
<td><INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="40 gr. rød" SIZE="2"></td>
</tr>
<tr>
<td>40 gr. Gul</td>
<td><INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="40 gr. gul" SIZE="2"></td>
</tr>
...... o.s.v. for blå pg grøn
<tr><td colspan="2"> </td></tr>
<tr>
<td>60 gr. Rød</td>
<td><INPUT TYPE="TEXT" VALUE="" NAME="60 gr. rød" SIZE="2"></td>
</tr>
...... o.s.v. for de andre farver
</table>

</span>Navn:</span><br>
.....o.s.v.

(Det er alt sammen ikke testet.)
Avatar billede alpha82 Nybegynder
26. marts 2013 - 20:21 #2
Jamen det vil jeg lige prøve at kode senere på aftenen, tusind tak for svaret, kunne ikke rigtig lige hitte ud af det !!

Tusind takker :)
26. marts 2013 - 20:43 #3
Jeg kan se, at dette er dit første spørgsmål (skønt du tilsyneladende har været medlem i 7 år.)  Det er ikke meningen, at du selv skal oprette svar.  Den sædvanlige procedure er, at hvis du har nytte af mit indlæg beder du mig oprette et svar som du så accepterer ('flueben' i 'accepter dette svar' og derefter klip på feltet 'accepter svar og afgiv points.').  For at fremskynde opretter jeg dette som et svar du kan accepterer når du kommer så langt.
Avatar billede Magn0053 Novice
30. marts 2013 - 14:03 #4
Det lyder godt jeg er nogenlunde ny bruger såh... tak for hjælpen :)