Avatar billede tinaw25 Nybegynder
26. marts 2013 - 14:00 Der er 1 løsning

Recaptcha validate asp.net

Hejsa

På min blog har jeg mulighed for at skrive en kommentar til et indlæg, men det skal beskyttes med en captcha funktion.

Når jeg ikke har udfyldt formular og trykker på submit knappen komme den og siger at jeg skal udflylde alle felter, men problemet opstår når jeg udfylder de andre felter men ikke captcha, så kommer den og siger at captcha er udfyldt korrekt.

Når alt så er udført rigtigt skal den ligge informationer op i databasen, så jeg skal have noget over i min codebehind som tjekker om captcha er udført korrekt, men hvordan??

Det jeg har nu i min codebehind:
protected void Button_kommentar_Click(object sender, EventArgs e)
{
if (Page.IsValid)
{
her skal den vel teste om noget er rigtigt og hvis det er rigtigt skal den indsætte i min database
}
else
{
Label_kommentar.Text = "Du skal indtaste Captcha";
Label_kommentar.ForeColor = System.Drawing.Color.Red;
}

Min frontend:

<%@ Page Title="" Language="C#" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="VisBlognyhed.aspx.cs" Inherits="VisBlognyhed" %>
<%@ Register TagPrefix="recaptcha" Namespace="Recaptcha" Assembly="Recaptcha" %>

<div class="skriv_kommentar"><!--skriv_kommentar start -->
<h2>Skriv en kommentar</h2>
<br />
<table border="0" class="tabel_kommentar">
<tr>

<td class="auto-style1">
<asp:TextBox ID="TextBox_navn" runat="server" Width="231px" placeholder="Navn" ValidationGroup="svar"></asp:TextBox></td>
<td><asp:RequiredFieldValidator ID="RequiredFieldValidator1" runat="server" ErrorMessage="Du skal udfylde et navn" ControlToValidate="TextBox_navn" ForeColor="Red" ValidationGroup="svar">*</asp:RequiredFieldValidator></td>
</tr>
<tr>

<td class="auto-style1">
<asp:TextBox ID="TextBox_dato" runat="server" Width="231px" placeholder="Dato" ValidationGroup="svar"></asp:TextBox></td>
<td><asp:RequiredFieldValidator ID="RequiredFieldValidator2" runat="server" ErrorMessage="Udfyld dato" ControlToValidate="TextBox_dato" ForeColor="Red" ValidationGroup="svar">*</asp:RequiredFieldValidator></td>
</tr>
<tr>

<td class="auto-style1">
<asp:TextBox ID="TextBox_kommentar" runat="server" Height="163px" TextMode="MultiLine" placeholder="Kommentar" Width="231px" ValidationGroup="svar"></asp:TextBox></td>
<td><asp:RequiredFieldValidator ID="RequiredFieldValidator3" runat="server" ErrorMessage="Skriv en kommentar" ControlToValidate="TextBox_kommentar" ForeColor="Red" ValidationGroup="svar">*</asp:RequiredFieldValidator></td>
</tr>
<tr>

<td class="auto-style1"></td>
</tr>
<tr>
<td>

<recaptcha:RecaptchaControl
ID="recaptcha"
runat="server"
Theme="red"
PublicKey="6Lcq6d4SAAAAAFkmZ2Chk-ehmtC2MyFxuqug9AAh"
PrivateKey="6Lcq6d4SAAAAAEnhDbgp4jKml8BtunKVazr_qT7Z"
/></td>
<td></td>
</tr>
<tr>
<td></td>
</tr>
<tr>

<td class="space_top">
<asp:Button ID="btnSubmit" runat="server" Text="Opret svar" class="green button" OnClick="Button_kommentar_Click" ValidationGroup="svar" OnClientClick="return validateReCaptcha()" /></td>
<td></td>
</tr>
<tr>
<td></td>
<td class="auto-style1">
<asp:Label ID="Label_kommentar" runat="server"></asp:Label>
<asp:ValidationSummary ID="ValidationSummary1" runat="server" DisplayMode="List" ForeColor="Red" ValidationGroup="svar" />
</td>

</tr>
</table>

</div><!--skriv_kommentar end -->
Avatar billede tinaw25 Nybegynder
26. marts 2013 - 14:14 #1
fandt endelig en løsning