Avatar billede w13 Novice
26. marts 2013 - 12:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Router bliver forstyrret i bestemte lokaler

Hej Eksperter

Vi er for nylig flyttet i nyt kontor, men har problemer med at benytte wifi-forbindelsen til vores routere.

Vi har en mobil trådløs 3G-router fra Telia, som virker fint uden for vores kontor, men den laver timeout inde i kontoret.

Det lader til, at problemet kommer fra vores ene nabo, da forbindelsen ryger når man går tæt på væggen ind til dem, og forbindelsen kommer igen, når man går ind i et rum, der vender til den anden side.

Så spørgsmålet går på, om I har bud til hvad der kan forstyrre vores router-signal, inde fra nabokontoret, så vi kan prøve at finde en løsning? Vi er helt på bar bund lige nu.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Tobias
Avatar billede ttp67 Nybegynder
26. marts 2013 - 13:01 #1
Normalt vil en du få en forbindelse på en tilfældig kanal, men man kan tvinge routeren til kun at bruge specifikke kanaler.

Hvis du prøver at sætte den til nogle specifikke kanaler, så kan det være at du er heldig at finde en som ikke bliver forstyrret.

Mvh. Thomas
26. marts 2013 - 13:56 #2
... Nemlig - skift WLAN Kanal til mindst 2 kanalnumre lavere/højere ...
Avatar billede w13 Novice
26. marts 2013 - 14:32 #3
Hej begge

Det gjorde sgu tricket! Smid et par svar, så vanker der point. :)

Mvh. Tobias
26. marts 2013 - 16:16 #4
Ping...

Mest til #1 ...
Avatar billede w13 Novice
10. april 2013 - 10:44 #5
ttp67: Point? :)