Skal det være nogenlunde 'skudsikkert', er det nødvendigt at kende: undgangshstighed,udgangsvinkel,vindretnin,vindstyrke,luftfugtighed,barometerstand, de 2 første parametre er absolut nødvendige, resten må man så vælge til/fra efter behov. For mere uddybende : Spørg fx.en af militæret skydeinstruktører eller en bøssemager.
Det virker ikke helt, som om spørger skal nedlægge nogen med en sniperriffel på 1.500 m afstand, så mon ikke en simpel parabel er rigelig til at efterabe en skudbane? =)
Spørger angiver jo ikke formål og nøjagtighed, så må det være rimeligt med 'fritvalgstilbud' At nedlægge 'bytte' med en sniperriffel på 1.500 m afstand, er vist en sjælden forekomst !
alt jeg skal bruge det til, er at få en virsuel føelse af det... jeg prøver lidt at lege med sådan et "Sænke slagskibe" spil, med isometrisk perspektiv, for at gøre mine matematiske evner bedre, end den 9. klasse folkeskole eksamen jeg har på mig.
altså det jeg har lavet lige pt, er 1 pixel (skib) der kan flyttes, ved at venstreklikke inde i spillevinduet. når man højreklikker, dannes der en entity, ud fra klassen "bullet". den vil rejse fra pixlen (skib) til hvor man trykkede på skærmen, med en varriation på nogen få pixler. for at danne en fornemmelse af det isometriske perspektiv, vil Bullet udregne en højde, som den vil tilføje til y.
(y + (højde / 5))
oven i det, vil en modpart til Bullet også blive dannet (BulletSkygge). som vil rejse x og y (uden højde) (på jordplan).
Bullets variabel b, har så en methode update(int delta), som køre i hovede programmets update methode, hvor den tilføjer "Buen" på kuglen, ud fra.
Horizontal hastighed Vertikal hastighed Start Punkt Slut Punkt
som det er ligenu, bruger jeg den simple y = cos(x) ligning for at holde det simpelt, da virkelig simulation af kugler nok ville være lidt overkill i denne situation :)
jeg regner lidt med at der skal være 100-2500 Bullets på skærmen af gangen, som bliver opdateret hver update
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.