Avatar billede Serhat16 Nybegynder
24. marts 2013 - 21:25 Der er 10 kommentarer

TypeLib reference IVideoWindow

Hej eksperten

Jeg har brug for jeres hjælp.

Når jeg trykker skan efter problemer, kommer der en fil som hedder Manglende TypeLib reference    IVideoWindow - {B9AA1F11-F480-4054-A84E-B5D9277E40A8}    HKCR\Interface\{56A868B4-0AD4-11CE-B03A-0020AF0BA770.
Når jeg trykker på udbedre problem, så kommer den igen frem, og det er CCleaner jeg som jeg bruger. Den vil ikke fjerne filen. Jeg er bange for at der er kommet virus i min computer, og håber at i kan hjælpe mig.

Er det noget jeg skal være bange for?

Hilsen Serhat147
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2013 - 21:46 #1
Hej og velkommen til.
Har du scannet din pc med dit antivirusprogram?
Eller Malwarebytes som klarer malware.?
Har fundet et lignende problem her:
http://forum.piriform.com/index.php?showtopic=38024
Avatar billede 220661 Ekspert
24. marts 2013 - 21:50 #2
Så mit bud er at det ikke er virus.Men kør programmerne for en sikkerheds skyld
25. marts 2013 - 09:57 #3
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, WIN8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Højre Musse Tast - Kør som Administrator... ved kørsel af CCleaner... ???
Avatar billede Serhat16 Nybegynder
25. marts 2013 - 18:52 #4
Jeg har kørt en fuld scanning  med kaspersky og Malwarebytes Anti-Malware, men desværre fandt den ikke noget. jeg har os kørt ccleaner som Administrator,men uden held. Filen dukker stadig op.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
25. marts 2013 - 20:54 #5
Hmm.
Prøv en tur med AdwCleaner:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
Kør program. I boksen vælges "slet". Pc scannes og ved endt scanning skal du genstarte pc.
Der fremkommer en log, som du godt lige må lægge ind her.

Ellers må du lokalisere filen i registreringen og slette manuelt. Evt fra fejlsikret tilstand.
Avatar billede Serhat16 Nybegynder
26. marts 2013 - 17:17 #6
Efter at havde kørt adwcleaner, så kommer filen stadig.

# AdwCleaner v2.115 - Logfil lavet d. 26/03/2013 kl. 17:14:35
# Opdateret d. 17/03/2013 af Xplode
# Operativ system : Windows 7 Professional Service Pack 1 (64 bits)
# Bruger : Serhat - SERHAT-PC
# Boot Mode : Normal
# Kører fra : C:\Users\Serhat\Desktop\AdwCleaner.exe
# Indstilling [Slet]

***** [Servicer] *****

***** [Filer / Mapper] *****

***** [Registeret] *****

***** [Internet Browsers] *****

-\\ Internet Explorer v10.0.9200.16521

[OK] Registeret er rent.

-\\ Google Chrome v25.0.1364.172

Filer : C:\Users\Serhat\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

[OK] Filen er ren.

*************************

AdwCleaner[S1].txt - [671 octets] - [26/03/2013 17:14:35]

########## EOF - C:\AdwCleaner[S1].txt - [730 octets] ##########
Avatar billede Serhat16 Nybegynder
26. marts 2013 - 17:19 #7
# AdwCleaner v2.115 - Logfil lavet d. 26/03/2013 kl. 17:18:03
# Opdateret d. 17/03/2013 af Xplode
# Operativ system : Windows 7 Professional Service Pack 1 (64 bits)
# Bruger : Serhat - SERHAT-PC
# Boot Mode : Normal
# Kører fra : C:\Users\Serhat\Desktop\AdwCleaner.exe
# Indstilling [Søg]

***** [Servicer] *****

***** [Filer / Mapper] *****

***** [Registeret] *****

***** [Internet Browsers] *****

-\\ Internet Explorer v10.0.9200.16521

[OK] Registeret er rent.

-\\ Google Chrome v25.0.1364.172

Filer : C:\Users\Serhat\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences

[OK] Filen er ren.

*************************

AdwCleaner[R1].txt - [670 octets] - [26/03/2013 17:18:03]

########## EOF - C:\AdwCleaner[R1].txt - [729 octets] ##########
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2013 - 17:26 #8
Det var også en fin log du kom med. Ikke noget skrammel der:-)
Men som skrevet i linket i #1 kan det være det skal slettes manuelt i registreringen før du slipper af med den.
Avatar billede Serhat16 Nybegynder
26. marts 2013 - 17:32 #9
Vil du så fortæl, hvordan man sletter den manuelt i registreringen
Avatar billede 220661 Ekspert
26. marts 2013 - 17:50 #10
gå i søg og skriv regedit
Gå op i filer og vælg eksporter.
Skriv evt "før rensning" i boksen og gem registrerings backup et sted du kan finde den.
tryk ctrl+B som burde åbne søg
I søgefeltet skriver du  IVideoWindow (enter)
Nu skal du så se om du får et resultat der macher det som du beskriver i #0 når den finder et resultat.
Du vil have en mappe i venste side som åbnes. Se om der er nogle af de værdier der macher det som du har skrevet.
Finder du den så må du åbne og se om der er noget i mappen du kan redigere eller slette.
Er det hele mappen, så højreklik og vælg slet.
Når du har slettet genstart pc og kør en scanning med CCleaner for at se om det er værk.
Virker det ikke kan du altid gå tilbage ved at importere den regstreing som du gemte i starten.
En systemgendannelse til før du rettede burde også virke.
Men du skal være forsigtig med at bare slette ting derinde.
Slet kun det som er relevant.

PS!! Det her er jo selvfølgelig på eget ansvar!