Avatar billede tinaw25 Nybegynder
23. marts 2013 - 16:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fckeditor udenfor div boks

Hejsa

Jeg har fået intregeret fckeditor til min admin del, og den indsætter tekst, men den tekst jeg skriver går ud over min div-boks (Hvide kasse). Hvordan får jeg den til at lade værd med det?

http://willum-design.dk/images/fail.jpg

mvh,

Tina
Avatar billede olebole Juniormester
23. marts 2013 - 17:05 #1
<ole>

På baggrund af et billede kommer man det nok ikke meget nærmere end: Du skal nok gøre noget andet  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede tinaw25 Nybegynder
23. marts 2013 - 19:14 #2
Der må da være en løsning, håber jeg. Har brugt rigtig lang tid på det :-(
Avatar billede olebole Juniormester
23. marts 2013 - 20:18 #3
Jamen, det er der da uden tvivl, men hvad havde du forventet? Ingen kan se, hvad du skriver i koden. Hvordan skal vi så fortælle, hvad andet, du skal skrive?  =)
Avatar billede tinaw25 Nybegynder
24. marts 2013 - 11:32 #4
Admin del til at oprette indlæg:

<script type="text/javascript" src="Scripts/jquery-1.4.1.min.js"></script>
  <script type="text/javascript" src="ckeditor/ckeditor.js"></script>
<script type="text/javascript" src="ckeditor/adapters/jquery.js"></script>
<script type="text/javascript">
    $(function () {
        CKEDITOR.replace('<%=txtCkEditor.ClientID %>', { filebrowserImageUploadUrl: 'Upload.ashx' });
    });
</script>

<h1>Indlæg</h1>

            <p>Her har du mulighed for at styre indholdet på hjemmesiden</p>

              <table border="0" width="500">
                  <tr>
                      <td class="auto-style1">
                          &nbsp;Overskrift:</td>
                      <td width="80">
                          <asp:TextBox ID="TextBox_overskrift" runat="server" Width="202px" ValidationGroup="indlaeg"></asp:TextBox></td>

                    <td>
                        <asp:RequiredFieldValidator ID="RequiredFieldValidator1" runat="server" ControlToValidate="TextBox_overskrift" ErrorMessage="Udfyld en overskrift" ForeColor="Red" ValidationGroup="indlaeg">*</asp:RequiredFieldValidator>
                      </td>
                  </tr>
                  <tr>
                      <td class="auto-style1">
                          &nbsp;Navn:</td>
                      <td width="80">

                          <asp:TextBox ID="TextBox_navn" runat="server" Width="202px" ValidationGroup="indlaeg"></asp:TextBox></td>

                    <td>
                        <asp:RequiredFieldValidator ID="RequiredFieldValidator2" runat="server" ControlToValidate="TextBox_navn" ErrorMessage="Du skal skrive et navn" ForeColor="Red" ValidationGroup="indlaeg">*</asp:RequiredFieldValidator>
                      </td>
                  </tr>
                  <tr>
                      <td class="auto-style1">
                          &nbsp;Dato:</td>
                      <td width="80">
                          <asp:TextBox ID="TextBox_dato" runat="server" Width="202px" ValidationGroup="indlaeg"></asp:TextBox></td>

                    <td>
                        <asp:RequiredFieldValidator ID="RequiredFieldValidator3" runat="server" ControlToValidate="TextBox_dato" ErrorMessage="Du skal skrive en dato" ForeColor="Red" ValidationGroup="indlaeg">*</asp:RequiredFieldValidator>
                      </td>
                  </tr>
                  <tr>
                      <td class="auto-style1">
                          &nbsp;Vælg kategori:</td>
                      <td width="80">
                          <asp:DropDownList ID="DropDownList_kategori" runat="server" ValidationGroup="indlaeg"></asp:DropDownList></td>

                    <td>
                        <asp:RequiredFieldValidator ID="RequiredFieldValidator5" runat="server" ControlToValidate="DropDownList_kategori" ErrorMessage="Vælg en kategori" ForeColor="Red" ValidationGroup="indlaeg">*</asp:RequiredFieldValidator>
                      </td>
                  </tr>
                  <tr>
                      <td class="auto-style1">
                          &nbsp;Indhold:</td>
                      <td width="80">
                          <asp:TextBox ID="txtCkEditor" TextMode="MultiLine" runat="server"></asp:TextBox></td>

                    <td>
                        &nbsp;</td>
                  </tr>
                  <tr>
                      <td class="auto-style1">
                          &nbsp;</td>
                      <td width="100">
                          &nbsp;</td>

                    <td></td>
                  </tr>

                  </table>
              <asp:ValidationSummary ID="ValidationSummary1" runat="server"
                  DisplayMode="List" ForeColor="Red" ValidationGroup="indlaeg" />
              <br />
              <asp:Button ID="Button1" runat="server" Text="Opdater"
                  CssClass="btn btn-medium btn-primary"
                  ValidationGroup="indlaeg" OnClick="Button1_Click1"/>
          </div>

Min frontend der viser det der bliver skrevet i admin delen:

<div id="blog_container"><!--blog_container start -->

            <asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource2" runat="server" ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:ConnectionString %>" SelectCommand="SELECT *, (SELECT COUNT(*) FROM kommentar WHERE fk_indlaeg_ID = indlaeg.indlaeg_ID) AS antal
FROM indlaeg
JOIN katogori ON indlaeg.fk_katogori_ID = katogori.kato_ID ORDER BY dato_indlaeg DESC "></asp:SqlDataSource>
            <asp:DataList runat="server" DataSourceID="SqlDataSource2" OnItemDataBound="DataList1_ItemDataBound">
            <ItemTemplate>

                    <div class="blog_kalender"><!--blog_kalender start -->
                    <p class="kalender_top"><%#Eval("dato_indlaeg", "{0:dddd}") %></p>
                    <p class="kalender_midt"><%#Eval("dato_indlaeg", "{0:dd}") %></p>
                    <p class="kalender_ned"><%#Eval("dato_indlaeg", "{0:MMMM, yy}") %></p>
                </div><!--blog_kalender end -->
                <br /><br /><br /><br />
            <div id="indlaeg_indhold">
            <h1 class="blog_overskrift"><%#Eval("overskrift") %></h1>
            <p class="blog_hvem">Skrevet af: <%#Eval("navn") %></p>
            <p class="blog_tekst"><%# Eval("tekst").ToString().Substring(0, Math.Min(Eval("tekst").ToString().Length, 100)) %></p>
            <p class="laes_mere"><a href="VisBlognyhed.aspx?indlaeg_ID=<%#Eval("indlaeg_ID") %>">Læs mere....</a></p>
            </div>

              <table class="tabel" border="0">

                  <tr>
                    <td>Kommentar: (<%# Eval("antal") %>)</td>
                    <td>Katogori:(<%#Eval("katogori_navn") %>)</td>
                </tr>

                </table>

            </ItemTemplate>

                </asp:DataList>

        </div><!--blog_container end -->
Avatar billede tinaw25 Nybegynder
24. marts 2013 - 11:46 #5
Fik det selv løst