Avatar billede Jmv_cyber Novice
23. marts 2013 - 15:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Multimedia Builder alternativ

Jeg har altid været utrolig glad for programmet Multimedia Builder fra MediaChance, men har haft problemer med at få det til at køre i Windows 7 og nu igen i Windows 8. Programmet kan jeg få til at køre hvis jeg tvinger det ned til 8-bit (256 farver) men jeg kan stadig ikke benytte flere af funktionerne, ej redigere i meget af indholdet jeg selv sætter ind.
Har prøvet at finde bug fixes og metoder hvorpå jeg kan køre programmet, men har nu efter længere tid opgivet.

Så mit spørgsmål er, er der nogle der kender til et lignende program der fungere i Windows 8? Gratis eller ej, alle bud er velkommende :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
24. marts 2013 - 11:53 #1
Avatar billede Jmv_cyber Novice
24. marts 2013 - 21:50 #2
Hej ptj_11.

Det er lige præcis dét program jeg har problemer med. At tvinge den til at køre i 256 farver og som Admin hjælper på at programmet starter op, men det er langt fra funktionelt :-/
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. marts 2013 - 10:05 #3
Og det er også den samme version?
Det fremgår jo ellers af siden, at versionen skal være beregnet for Windows 8.
/ptj_11
Avatar billede Jmv_cyber Novice
25. marts 2013 - 15:40 #4
Det er den samme (nyeste) version på markedet. Et lille citat fra selskabets egen hjemmeside:
"MMB status changed: MMB is legacy product that has reached its end of the life. You can still buy it if you wish to use it for educational or personal purposes."
Den sidste udgave af programmet blev udgivet i 2007, var udviklet til Windows 98 og senere til Windows XP med understøttelse i Windows Vista. Det har ikke været opdateret siden.
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. marts 2013 - 16:56 #5
Nej, jeg har også lige været på deres hjemmeside, og har set den samme besked.
Så det ser ud til, at du må benytte en af de foreslåede løsninger på følgende link:
http://www.clarion-software.com/index.php?group=3&id=24622
Det går i al sin enkelhed ud på at installere dels en XP-emulator og en virtuel maskine på din PC.
Her installeres så det ønskede styresystem, og derefter din MMB.
Det er umiddelbart den eneste løsning, som jeg kan få øje på.

Med mindre at der findes et tilsvarende program derude et sted, som kan installeres og afvikles tilfredsstillende på Windows 8.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. marts 2013 - 16:58 #6
Løsningen i #5 retter sig ganske vist mod Windows 7 64bit, men kan måske også anvendes på Win8.
/ptj_11
Avatar billede Jmv_cyber Novice
28. marts 2013 - 08:57 #7
Det er ikke den bedste løsning, men det virker i hvert fald. Skriv et svar og pointsne er dine :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
28. marts 2013 - 14:12 #8
Det får du her.
Og god fornøjelse med MMB.
/ptj_11