Avatar billede Theleanman Novice
20. marts 2013 - 08:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fortløbende dataopsamling

Hej

Jeg mangler en løsning på en fortløbende dataopsamling i Excel.

Opgaven lyder sådan:

I det ene ark har jeg en skabelon med en række spørgsmål og boxe med ja/nej.

Disse spørgsmål skal på en eller anden måde gemmes i ark 2, således at den hele tiden gemmer den sidst gemte i øverste række og rykker de foregående linier en tak ned.

Forestiller mig noget i retning af at hvis man trykker på en "gem knap" på ark 1, så smider den data over i ark 2 og rydder ark 1. Så der igen kan tastes data ind...

Håber der er en som har en løsning...
Avatar billede kabbak Professor
20. marts 2013 - 19:59 #1
hvis du selv kan rette makroen til, så er der en her

Sub Makro1()
    Sheets("Ark1").Range("A2:E2").Copy
    Sheets("Ark2").Range("A2").Insert Shift:=xlDown
    Sheets("Ark1").Range("A2:E2").ClearContents
End Sub
Avatar billede Theleanman Novice
21. marts 2013 - 08:56 #2
Super, lige hvad jeg havde brug for...retter selv resten til.
Send et svar, så får du point...
Avatar billede kabbak Professor
21. marts 2013 - 09:44 #3
et svar ;-))