Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
19. marts 2013 - 23:34 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Mails forsvinder fra indbakke

Hejsa

Mine email fra min indbakke "forsvinder" nogen gange, uden at jeg har slettet dem selv. Det er ligesom programmet "rydder" op automatisk.

Mine konti er IMAP så jeg har dem stadig på serveren, men jeg sytes det virker underligt at de forsvinder.

Hvad kan det skyldtes ??

Jeg anvender Microsoft Outlook 2013, på Windows7 ultimate.

Med venlig hilsen
Jimmi Andersen
Avatar billede PoWeD Praktikant
20. marts 2013 - 08:05 #1
Grunden til det er at programmet automatisk fjerner spam mails....
Et andet problem er, hvis du har slået automatisk sletning til af læste mails, så de automatisk bliver sletter efter noget tid eller hvis du har læst dem.
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
20. marts 2013 - 10:56 #2
Men jeg har ikke nogen spam e-mail, og automatisk sletning er ikke slået til.
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. marts 2013 - 11:59 #3
Hvilken mailklient benytter du?
/ptj_11
Avatar billede PoWeD Praktikant
20. marts 2013 - 12:22 #4
Jamen så ved jeg det ikke.
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
20. marts 2013 - 13:04 #5
One.com
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
20. marts 2013 - 13:05 #6
Outlook 2013
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. marts 2013 - 19:28 #7
Som standard står Outlook til at foretage en autoarkivering hver 14. dag.
Denne indstilling kan du slå fra, men inden du gør det, så skal du have importeret det, der ligger i din arkivfil.
Gør følgende:
Klik på  menupunktet "Filer/Importer og Eksporter".
I det skærmbillede der åbnes, lader du markeringen stå det allerede valgte (Importer fra et andet program eller fra en anden fil).
I næste skærmbillede vælger du "Privatmappefil (.pst)
Hvis du ikke har ændret på standardindstillingerne, så vil der åbnes et vindue, hvor du kan se en fil med navnet "Archive.pst".
Denne fil indlæser du.
Når det er overstået, så skal du i menupunktet "Funktioner/Indstillinger". Her vælger su fanebladet "Andet".
Her ser du en knap "Autoarkiver". Efter klik på knappen kan du fjerne fluebenet ved "Autoarkiver ved hver".
Så skulle du kunne have dine mails i fred.
/ptj_11
20. marts 2013 - 22:48 #8
Ref #7: Den funktion DEAKTIVERE jeg nemlig også altid for de 'kunder' jeg har mht. Outlook ... netop pga. det der her opleves  ;-)
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
21. marts 2013 - 00:58 #9
Privatmappefil hedder "Outlook-datafil (.pst)
og min Archive.pst hedder andersen@jimmi.org.pst

Har indlæst denne proces
( under kontoindstillinger og fanen "datafiler" har jeg nu 2 forskellige stier. som ender på henholdsvis

andersen@jimmi.org.ost
andersen@jimmi.org.pst

Du skriver videre så at jeg skal gøre følgende.

"Når det er overstået, så skal du i menupunktet "Funktioner/Indstillinger". Her vælger su fanebladet "Andet".
Her ser du en knap "Autoarkiver". Efter klik på knappen kan du fjerne fluebenet ved "Autoarkiver ved hver".

Der er ikke noget faneblad der hedder "Andet" nogen steder eller nogen knap der hedder autoarkiver, som du beskriver.

I stedet har jeg gjort følgende.
Der er på faneblad "mappe" en knap der hedder "indstillinger for autoarkivering" Eller ved at højreklikke på indbakken.
- Herunder er der 3 faner.

Generelt - Hjemmeside - Autoarkiver
Vælger autoarkiver
- Her vælger jeg nr. 2. "arkiver elementer i denne mappe ved hjælp at standardindstillingerne"

- klikker på knap "Standardindstillinger for arkivering"
Herunder fjerner jeg flueben i "udfør autoarkivering hver "14" dag"

Efterfølgende går jeg så tilbage, til forrige trin med de 3 faner, og vælger nr. 1 i autoarkiver "arkiver ikke elementer i denne mappe"

Det må være sådan jeg gør ved hver indbakke på mine konti.
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. marts 2013 - 19:10 #10
Jeg kan ikke lige gennemskue, hvorfor din outlook 2003 ser anderledes ud end min, men hvis det virker for dig, så er alt OK.
/ptj_11
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
21. marts 2013 - 19:17 #11
ikke 2003 Jeg anvender 2013 den nyeste
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. marts 2013 - 01:10 #12
Å.. det er den der med brillerne en gang mere.
Der er jo altid en logisk forklaring på tingene.
/ptj_11
Avatar billede Jimmi_andersen Nybegynder
22. marts 2013 - 08:11 #13
Men du kan få point ved at lægge et svar.
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. marts 2013 - 10:57 #14
Det får du her.
/ptj_11