Avatar billede meyer Nybegynder
16. marts 2013 - 12:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til update database fra array? (PHP til ASP)

Jeg har denne stump fra et PHP-script:

$listingCounter = 1;
    foreach ($updateRecordsArray as $recordIDValue) {

        $query = "UPDATE records SET recordListingID = " . $listingCounter . " WHERE recordID = " . $recordIDValue;
        mysql_query($query) or die('Error, insert query failed');
        $listingCounter = $listingCounter + 1;
    }

Den tager array'et updateRecordsArray og trækker de nye numre ud, opdaterer databasen med de nye ID'er.

Jeg har desværre ikke meget erfaring i hverken PHP eller arrays, så jeg håber en af jer kan hjælpe mig med at "oversætte" det til ASP. Det er det sidste jeg mangler i mit script som dragger and dropper linier, så denne her skal gemme de nye placeringer :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. marts 2013 - 12:50 #1
Hvad er det, der ikke virker.

(Man skal ikke længere bruge mysql-funktionerne, men gå over til mysqli-funktionerne. Du er formentlig helt åben for sql-injections i den kode du viser)
Avatar billede meyer Nybegynder
16. marts 2013 - 12:52 #2
Jeg tror ikke der er noget der ikke virker, jeg skal "bare" ha' det i ASP og ikke i PHP :)
Avatar billede meyer Nybegynder
16. marts 2013 - 12:54 #3
Hvis det er nogen hjælp, så er det det her jQuery'en sender til siden:

recordsArray[]=2&recordsArray[]=3&recordsArray[]=1&recordsArray[]=4
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. marts 2013 - 12:56 #4
Min fejl - jeg læste det som ASP til PHP. Du mener gammeldags ASP? Hvorfor i alverden er der nogen, der stadig udvikler til det?

Og nej, jeg gider ikke hjælpe.
Avatar billede meyer Nybegynder
16. marts 2013 - 13:00 #5
Haha.. vidste den ville komme ;)

Bare ok :)
Avatar billede olebole Juniormester
16. marts 2013 - 14:19 #6
<ole>

@Erik: Tænk på al den tid, det 19. og 20. århundredes arkæologer ville have sparet, hvis konservative kræfter vedholdende havde insisteret på brugen af kileskrift og hieroglyfer  *D

/mvh
</bole>
Avatar billede meyer Nybegynder
16. marts 2013 - 14:31 #7
lol
Avatar billede meyer Nybegynder
16. marts 2013 - 15:46 #8
Lukket