Avatar billede johannielsen Nybegynder
12. august 2001 - 22:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

id = id + 1 og den pludslige ikke eksisterer

Jeg er ved at lave noget brugersystem, og man skal kunne trykke på næste og forrige...problemet er at hvis man skriver id = id + 1, så findes den angivne værdi ikke længere...

Hvordan kan man løse dette problem? - løsningen skulle gerne være at den bliver på den sidste...
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
12. august 2001 - 22:20 #1
Har du prøvet med

Session(\"id\") = 111

og så derefter session(\"id\") =session(\"id\") + 1

så husker den nemlig værdien på næste side også... tja faktisk indtil browseren lukkes....

//therealyoda
Avatar billede johannielsen Nybegynder
12. august 2001 - 22:23 #2
Problemet er jo at siden pludselig ikke eksisterer...default?id=7 kan jo ikke vises hvis ID=7 ikke er oprettet...
Avatar billede danriis Nybegynder
12. august 2001 - 22:37 #3
Du kan ikke helt lave det på den måde!!

Hvis nu fx id starter ved 2 og nr 5 er slettet også videre...

Hvis jeg var dig ville jeg læse nogle artikler omkring paging fx
http://netcoders.dk/articles.asp?mode=show_article&tech_id=1&article_id=50

-Dan
Avatar billede johannielsen Nybegynder
12. august 2001 - 22:39 #4
Hmmm, det den skal er jo at gå til næste eksisterende felt i databasen...er der ikke flere skal den blive på den sidste...

Prøver at læse det...
Avatar billede danriis Nybegynder
12. august 2001 - 22:42 #5
OK.

Men jeg tror ik at du kan lave det på den måde som du gerne vil :(
Avatar billede johannielsen Nybegynder
12. august 2001 - 22:59 #6
Her skal der vist en XPERT ind i billedet! :-)
Avatar billede johannielsen Nybegynder
13. august 2001 - 16:06 #7
Hmmm fik hjælp af en ven via ICQ - det var noget med if rs.eof then osv.