Avatar billede zombien Juniormester
15. marts 2013 - 10:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af Wordpress menu

Hej Eksperter derude...

Jeg sidder lige p.t. og leger med en template til wordpress, og er rendt ind i et lille bette problem, som jeg godt kunne bruge noget hjælp til, så håber der er nogle herinde, lidt mere skarpe til det end jeg selv.

men har en menu struktur som lyder sådan

- Hvem er vi?
- Produkter
  - smsAD
  - Rådgivning
    - Om hjemmeside
    - Om markedsføring
- kontakt

jeg har fået klaret hovedmenuen det var ganske simpelt bare denne der skulle bruges
<?php wp_nav_menu( array( 'menu_class' => 'mainnav', 'depth' => 1 ) ); ?>
"Skal siges den tager ud fra opsætningen af sider"

men hvis jeg så klikker på produkter, vil jeg selvfølgelig kun have den til at skrive menupunkterne ud

- smsAD
- Rådgivning
  - Om hjemmeside
  - Om markedsføring

jeg benytter følgende
<?php wp_nav_menu( array( 'menu_class' => 'subnav', 'depth' => 0 ) ); ?>

jeg kan se hver li får en class "page_item page-item-19" hvor tallet skifter alt efter hvilket postid den har.

Nogle der har en løsning til hvordan jeg får dette gjort muligt?
Avatar billede zombien Juniormester
15. marts 2013 - 16:52 #1
Ingen der har leget med wordpress herinde :/
Avatar billede torbenlund Nybegynder
29. marts 2013 - 14:48 #2
Hej Zombien,

Jeg ved ikke, om jeg forstår dit bette problem helt rigtigt, men jeg vil da meget gerne hjælpe, hvis jeg kan. Jeg er ikke det store kode-geni, så det er ikke sikkert, at jeg kan hjælpe med den del af det, men jeg kan da fortælle, hvordan jeg plejer at gøre det, når jeg leger med Wordpress :)

Jeg ved ikke, om du har installeret Wordpress på dansk eller engelsk. Hvis det er på dansk, ja, så går du ind under "udseende" -> "menuer". Herinde kan du så oprette menuerne til dit template. Det er lidt forskelligt, hvor mange menuer et template har, men du kan jo lave en, der hedder "hovedmenu" fx, hvorefter du kan ligge siderne ind i menuen, som du har oprettet. For at lave undermenuerne kan du blot trække disse lidt til højre i menu-opsætningen. Det er ret simpelt :)

Jeg ved, som sagt ikke, om det er denne løsning, som du søger. Det er jo også muligt, at du sidder og er ved at lave et helt nyt template? Hvis dette er tilfældet, ja, så skal jeg ikke gøre mig så klog på det, desværre...

Glæder mig til at høre, om jeg kan hjælpe?! :)

Hilsen

Torben
Avatar billede lauge Nybegynder
02. juli 2013 - 10:15 #3
Jeg forstår ikke hvorfor du kun vil skrive en del af menuen ud, hvis det er din hoved menu.

Hele hoved menuen skal vel skrives ud på alle sider, og så markeres på den side som er valgt. Og så skal der vel laves en submneu(venstremenu) der kun udskriver menupunkterne under det valgte hovedmenu punkt.

Alt dette er muligt, men kræver dit tema kan gøre det.

Hilsen
Peter Lauge
WordPress Konsulent
http://wordpress-hjemmesider.dk
Avatar billede zombien Juniormester
24. september 2014 - 09:56 #4
Problemet er løst via anden løsning