Avatar billede scouzer Nybegynder
15. marts 2013 - 09:37 Der er 3 kommentarer

aktivere autosvar ved log ud

Jeg kunne godt tænke mig at når jeg logger af min arbejds pc, så bliver der aktiveret et autosvar som først blive deaktiveret igen, når jeg logger på computeren.

Kan det laves via et script eller på anden vis?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
15. marts 2013 - 14:44 #1
Du kan faktisk gøre det fra din Shell:

Se om der er slået out-of-office til på [bruger@mail.dk]:

Get-MailboxAutoReplyConfiguration bruger@mail.dk

Slår out-of-office til for den samme bruger:

Set-MailboxAutoReplyConfiguration bruger@mail.dk -AutoReplyState Scheduled -StartTime "3/15/2013" -EndTime "3/18/2013" -ExternalMessage "...svar på eksterne mails..." -InternalMessage "...svar på interne mails..."

Hvis du ikke vil have nogen slutdato på (altså bare autosvar til brugeren selv slår det fra igen), sætter du bare AutoReplyState parameteren til [Enabled] uden nogen [StarTime] og [EndTime]

Slår out-of-office fra for den samme bruger:

Set-MailboxAutoReplyConfiguration bruger@mail.dk -AutoReplyState Disabled -ExternalMessage $null -InternalMessage $null

De bedste hilsner
Avatar billede scouzer Nybegynder
25. marts 2013 - 07:57 #2
tak for svaret. Måske du kan uddybe det lidt, da jeg ikke har så meget forstand på exchange/outlook. Er det noget som skal sættes op på exchange serveren eller kan jeg selv gøre det i mit outlook?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
26. marts 2013 - 12:54 #3
Hej igen.

  Eksemplerne, jeg lagde til dig ovenfor, er alle lavet i PowerShell direkte på Exchange-serveren.
  Det er (næsten) kun op til fantasien, hvordan du vil implementere det:
Script, der afvikles remote på serveren, men kaldes fra klienten.
Script, der afvikles lokalt på klienten, men kald mod Exchange'en.
Scripts, der afvilkes efter schedule på Exchange'en.
....

/Carsten