Avatar billede tinaw25 Nybegynder
14. marts 2013 - 15:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan man bruge en textboks fra Masterpage på en anden side?

Hejsa

Jeg har en textbox på min Masterpage, som jeg skal bruge til at man kan søge efter ting på min hjemmeside.

Resultatet af min søgning vil jeg godt have over på en ny side der hedder soeg.aspx?

Har et panel på soeg.aspx, og en sqldatasource, som ser sådan her ud:

<asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource3" runat="server"
                  ConnectionString="<%$ ConnectionStrings:ConnectionString %>"
                  SelectCommand="SELECT * FROM [vare] WHERE ([farve] LIKE '%' + @farve + '%')">
                  <SelectParameters>
                      <asp:ControlParameter ControlID="TextBox2" Name="farve" PropertyName="Text"
                          Type="String" />
                  </SelectParameters>
              </asp:SqlDataSource>

Men jeg kan ikke se textbox, da den ligger på min masterpage? Er dette muligt?

Mvh,
Tina
Avatar billede tinaw25 Nybegynder
15. marts 2013 - 12:06 #1
selv løst
Avatar billede sherlock Nybegynder
18. marts 2013 - 12:24 #2
Du kan ikke referere masterpagen fra din markup.

Du kan skaffe værdien fra masterpagen sådan her:
TextBox TextBox2 = (TextBox)PreviousPage.Master.FindControl("TextBox2");
searchValue.Text = TextBox2.Text;

Du kan se hvordan du sætter parameterværdier fra codebehind her: http://forums.asp.net/t/1115044.aspx/1
Avatar billede sherlock Nybegynder
18. marts 2013 - 12:25 #3
Ak. For langsom :)
Avatar billede keysersoze Guru
18. marts 2013 - 12:28 #4
Kun 3 dage... (:
Avatar billede sherlock Nybegynder
18. marts 2013 - 12:31 #5
Ja sgu:) Sover !!!zzzzZZZZZZZ