Avatar billede Vestre23 Nybegynder
14. marts 2013 - 09:38 Der er 2 kommentarer

Filtrering virker ikke pga. formatering (Access)

Jeg har en Access database, hvor jeg har formateret et felt sådan at der automatisk bliver indsat en streg: 0000000-0;;_

Det ser sådan ud: 4201402-3

Problemet er at jeg kan ikke vælge filter + text filter og søge inkl. stregen. Så kommer der intet op i resultatet. Det gør derimod når jeg udelader stregen.

Min brugere er blot vant til at gøre brug af denne streg som adskildelse.

Hvis jeg derimod søger ved CTRL+F (inkl. formattering), så kan jeg godt finde record inkl. streg.

Hvordan får jeg søgning til også at virke med filteret inkl. streg?

Hilsen
Vestre 23.
Avatar billede Slettet bruger
15. marts 2013 - 16:40 #1
Nogen gange kan apostof omklamring '4201402-3' eller vildkatte 420140* gøre en forskel.
Avatar billede MSchlamovitz Mester
06. maj 2013 - 11:05 #2
For at søgningen inklusiv streg skal virke, skal bindestregen være i tabellen.
Jeg foreslår, at du laver en VBAkode, der sikrer, at tegn nr. 8 er en bindestreg, når der tastes ind, så det bliver gemt i tabellen. Så kan du søge og filtrere med Access standardfunktioner.

Koden lægger du på EfterOpdatering og kunne se således ud:

  If InStr("-", Me.Felt) <> 8 Then
      Me.Felt = Mid(Me.Felt, 1, 7) & "-" & Mid(Me.Felt, 8, 1)
  End If
'Felt' erstatter du med feltnavnet i din formular

Felttypen skal være af type Tekst