Avatar billede loukas Mester
14. marts 2013 - 08:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Parse Xml

Hej,
Xml-filen der skal parses kan ses her: http://lachica.mobi/servicepoints.xml
Jeg skal have alle servicepoint <name>Døgnposten 5802</name> skrevet ud med tilhørende:
            <deliveryAddress>
                <streetName>Frisengårdsvej</streetName>
                <streetNumber>7</streetNumber>
                <postalCode>5800</postalCode>
                <city>NYBORG</city>
                <countryCode>DK</countryCode>
            </deliveryAddress>
Har prøvet med en masse forskellige 'for next' men det driller mig.
Håber der er nogen med en løsning.
Avatar billede w13 Novice
14. marts 2013 - 16:15 #1
Prøv at tage et kig på: http://www.albofish.co.uk/reading-an-xml-feed-using-classic-asp/
Kunne godt være løsningen.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. marts 2013 - 02:33 #2
Snippet:

Set doc = CreateObject("MSXML.DOMDocument")
doc.Async = False
doc.Load("http://lachica.mobi/servicepoints.xml")
Set sps = doc.SelectNodes("//servicePointInformationResponse/servicePoints/servicePoint[name='Døgnposten 5802']")
For Each sp In sps
    strnam = sp.SelectSingleNode("deliveryAddress/streetName").Text
    strnum = sp.SelectSingleNode("deliveryAddress/streetNumber").Text
    zip = sp.SelectSingleNode("deliveryAddress/postalCode").Text
    ' brug strnam, strnum og zip
Next
Set sps = Nothing
Set doc = Nothing
Avatar billede loukas Mester
20. marts 2013 - 14:09 #3
OK, Tak for hjælpen.
Jeg har løst den selv, så kommer evt. åbningstider også med.

Set arrServicepoint = xmlDoc.selectNodes("//servicePoints/servicePoint")
Set arrName = xmlDoc.selectNodes("//servicePoints/servicePoint/name")
Set arrdeliveryAddress = xmlDoc.selectNodes("//servicePoints/servicePoint/deliveryAddress")
Set arrAabningstider =xmlDoc.selectNodes("//servicePoints/servicePoint/openingHours")
Set arrservicePointId = xmlDoc.selectNodes("//servicePoints/servicePoint/servicePointId")

    i = 0
Response.Write "<table cellspacing=""0"">"

  For Each strNode In arrServicepoint    'Alle servicepoint
      'Response.Write strNode.nodeName & "<br>"
      intServicepointId = Server.HTMLEncode(arrservicePointId(i).text)          'ServicepointId
      strServicepointName = Server.HTMLEncode(arrName(i).text)                  'Navn på udleveringssted

        if instr(strServicepointName, "Handikapvenlig") then

        else

Response.Write "<tr>"
Response.Write "<td style=""border-bottom:1px solid #666666"" valign=""top"">"
Response.Write "<input id=""Radio1"" type=""radio"" name=""servicepointid"" value="""& intServicepointId &""" />"
Response.Write "</td>"
Response.Write "<td style=""border-bottom:1px solid #666666"">"
Response.Write "<font size=""2"">"
Response.Write strServicepointName & "<br>" 'Navn på udleveringssted

                Set adresse = arrdeliveryAddress(i)
                Response.Write Server.HTMLEncode(adresse.childNodes(0).text) & " " & Server.HTMLEncode(adresse.childNodes(1).text) & "<br>"  'Gade og nr
                Response.Write adresse.childNodes(2).text & " " & Server.HTMLEncode(adresse.childNodes(3).text) & "<br>"  'Postnr og By
Response.Write "</font>"
                'Åbningstider
                x=0
                Set tider = arrAabningstider(i)
                    For each dag In tider.childNodes '
                        Response.Write "<font size=""1"">"
                        strFra = dag.childnodes(0).text                    'Fra
                        strTil = dag.childnodes(1).text                    'Til
                        strDag = dag.childnodes(2).text                    'Dag
                        Response.Write TilDkDage(strDag) & ": " & strFra & " - " & strTil & " | "
                        Response.Write "</font>"
                        x=x+1
                    Next

Response.Write "</td>"
Response.Write "</tr>"

        end if

      i = i +1
  Next
Response.Write "</table>"